چادر های مسافرتی امروزه جایگاه بسیار خوبی در بین مسافرین پیدا کرده است و کمتر کسی پیدا می شود که سفر خود از این محصولات سفری استفاده نکند ، چرا که با بهره گیری از چنین محصولات بی نظیر می توان سفری بسیار لذت بخش و در عین حال کم هزینه را تجربه کرد . دلیل اینکه گفته می شود با داشتن چادر مسافرتی می توانید هزینه ها را کاهش دهید این است که دیگر لازم نیست تا برای اجاره ویلا و سوئیت هزینه های زیادی را بپردازید ، همچنین وجود چادر مسافرتی در سفر می تواند این امکان را به شما بدهد تا در هر جایی که دوست دارید اقامت کنید و ساعات خوشی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید . با داشتن این محصولات شما می توانید کمپ های تفریحی خود را در مکان هایی برپا کنید که خانه و ویلایی در آن وجود ندارد ، مانند کنار رودخانه ها ، جاده های جنگلی و ... . با این تفاسیر میبینیم که چادر های مسافرتی چگونه می توانند نیاز مسافرین را برآورده کنند .

البته تهیه کردن و داشتن چادر مسافرتی با کیفیت امری است ضروری چرا که اگر محصولتان دارای کیفیت استاندارد نباشد نمی تواند ایمنی شما افراد را در شرایط بد جوی مانند باد های شدید ، باران های زیاد و سرما تضمین کند ، لذا همواره تاکید شده است که در خرید چادر مسافرتی خود کوشا بوده و با کسب اطلاع از محصول آن را خریداری کنید . با محبوبیت های بسیار این لوازم سفری ، تولید کنندگان تولیدات خود را متنوع تر کردند تا بتوان از چادر مسافرتی در هر شرایطی استفاده کرد ، به عنوان مثال چادر های مسافرتی حرفه ای تولید شد که از هر نظر برتری داشته و می توانستند حافظ جان مسافرین حتی در شرایط سخت باشند . یکی از این چادر های مسافرتی چادر های کمپینگ حرفه ای کوهنوردی هستند که امرزه نیز توسط بسیاری از ورزشکاران و کوهنوردان مورد استفاده قرار می گیرد چرا که اغلب دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و می توانند در ارتفاعات به خوبی در برابر طوفان ها و برف و بوران به بهترین شکل ایمن باشند و افراد را با مشکل مواجه نکنند . ایمنی چادر مسافرتی تنها نباید مختص چادر های مسافرتی حرفه ای باشد چرا که چادر های مسافرتی خانوادگی و ابعاد بزرگ تر نیز بایستی دارای کیفیت بالایی باشند تا بتوانند از جان افراد در برابر شرایط مختلف مانند سرما محافظت کنند .


همانطور که گفته شد تولید کنندگان چادر های مسافرتی متنوعی را تولید کردند که می تواند تمامی سلایق را در بر بگیرد ، اما یکی از تولیداتی که بسیار شگفت انگیز و مدرن است چادر های مسافرتی هستند که قابل نصب روی ماشین هستند ، شاید در ابتدا با شنیدن چنین جمله ای حس گنگی باشید و نتوانید تصور کنید که چنین محصولاتی نیز تولید شده اند ، اما واقعیت این است که این چادر ها نیز تولید شده اند و در چند سال اخیر نیز به شهرت جهانی رسیدند ، شرکت های چادر سازی کمی پیدا می شود که در زمینه تولید و فروش چادر مسافرتی قابل نصب روی ماشین باشند ، اما با این تولیدات مختصر پای اینگونه چادر ها به کشور نیز باز شده است و طرفداران زیادی را به سمت و سوی خود کشانده است . این چادر ها که بیشتر بر روی ماشین های آفرود و شاسی بلند نصب می شود دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده که می خواهیم برخی از ویژگی های این چادر های مسافرتی که قابلیت نصب روی ماشین را دارند به شما عزیزان بگوییم .

چادر های مسافرتی قابل نصب روی ماشین برخلاف تصوری که شما دارید می تواند فضای بسیار مناسبی را برای افراد ایجاد کنند تا افراد بدون هیچگونه مشکلی حتی شب را تا صبح در آن سپری کرده و به استراحت کردن بپردازند . سوال دیگری که ممکن است برای خریداران مطرح شود این است که آیا ایمنی این چادر ها چونه خواهد بود و چگونه این محصولات می توانند بدون اینکه با مشکل مواجه شوند دو یا چند نفر را در درون خود و در ارتفاع بالا تر نگه دارند ؟ پاسخ این سوالات متداول را شما می توانید با مطالعه این مطلب بیابید تا با کسب اطلاع بیشتر اقدام به خرید چادر مسافرتی قابل نصب روی ماشین خود کنید و سال ها با داشتن چنین محصولات بی نظیر سفر ها دلچسبی را داشته باشید .

ویژگی های چادر مسافرتی قابل نصب روی ماشین

همانطور که در بالا نیز اشاره شد چادر های مسافرتی قابل نصب روی ماشین دارای ویژگی های بسیار زیادی هستند که موجب شده تا به نسبت دیگر چادر های مسافرتی متمایز شوند ، اغلب اشخاصی که دارای ماشین های شاسی بلند ، ون ها ، آفرود ها ، مینی باس ها و ... که سقف ماشینشان بزرگتر از ماشین های سواری کوچک است اقدام به خرید این محصولات می کنند ، اما آرگونومی ساخت این نوع چادر های مسافرتی به گونه ای بوده که می توان آن ها را بر روی ماشین های سواری شاسی کوتاه نیز راه اندازی کرد ، به همین دلیل با خیال راحت می توانید این محصولات بی نظیر را خریداری کنید . یکی از ویژگی های چادر مسافرتی قابل نصب روی ماشین طراحی و آرگونومی ساخت بی نظیر آن ها می باشد به طوری که می توانند در ارتفاع بالا تعادل خود را حفظ کنند و بدون اینکه ایمنی آن ها با مشکل مواجه شوند مورد استفاده قرار بگیرند .

طراحی طراحی و آرگونومی ساخت این چادر ها به گونه ای بوده که پایه های زیرین چادر مسافرتی به باربند مخصوص ماشین متصل می شود ، لازم به ذکر است که باربندی که برای ماشین استفاده می شود بایستی حتما مخصوص آن ماشین بوده تا بدین صورت به سقف ماشین آسیبی وارد نشود . برخی بر این عقیده هستند که ممکن است راه اندازی این چادر های مسافرتی می تواند به سقف و ستون های ماشین آسیبی وارد کند ، اما با رعایت توصیه های لازم مانند استفاده از باربند اصلی و نیز استحکام ماشین می تواند نقش بسزایی داشته باشد . تمامی ماشین های آفرود و شاسی بلند که دارای ستون های مقاوم تری هستند می توانند وزن چادر و افراد را بدون هیچ مشکلی متحمل شوند و هیچ گونه آسیبی را نبینند . همانطور که گفته شد طراحی این چادر ها همانطور که گفته شد به گونه ای می باشد که به باربند متصل شده و از آن طریق می تواند تعادل خود را حفظ کند ، همچنین نیازی به برش کاری ، سوراخ کاری  و ... نخواهید داشت .

                 

جنس

جنس بدنه و پایه های چادر مسافرتی قابل نصب روی ماشین اغلب از مواد بسیار خوبی تشکیل شده اند تا بتوانند در شرایط مختلف کارایی داشته باشند ، بیشتر چادر های مسافرتی قابل نصب روی ماشین دارای بدنه ای از جنس پارچه های شمعی مانند پلی استر ساخته شده اند که لایه های ضخیم تری برخوردار بوده و می توانند در برابر باران های بسیار شدید نیز مقاومت کنند و اجازه ورود آب و رطوبت را به داخل چادر مسافرتی ندهند . همچنین اکثر این چادر ها دارای فریم یا همان سازه و پایه فلزی هستند ، فلز آلومینیوم از بهترین اجناسی است که تولید کنندگان این چادر ها بیشتر از آن بهره بردند چرا که آلومینیوم دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار ها و نیز ضربه ها می باشد به طوری که علاوه بر مقاومت بسیار بالا دارای وزن بسیار سبک می باشد ، به همین دلیل تولید کنندگان با افزایش مقاومت چادر ، وزن آن را به شدت کاهش داده اند .


وزن : وزن این چادر ها بر خلاف تصوری که افراد از آن دارند بسیار کمتر از ظاهر آن بوده و می توان به راحتی محصول را حمل کرد ، البته وزن چادر مسافرتی قابل نصب روی ماشین در مقایسه با چادر های مسافرتی معمولی بیشتر است چا که فریم آن بسیار ضخیم تر و مقاوم تر بوده تا بتواند به خوبی ایمنی افراد را در ارتفاع بالاتر فراهم کند . این محصول دارای نردبانی هم می باشد که ورود و خروج افراد به داخل چادر را میسر کرده ، جنس این نردبان نیز از آلومینیوم ساخته شده است که به صورت کشویی باز و بسته می شود و طول آن افزایش می یابد . وزن این نبردبان هم بسیار کم بوده و نهایتا به 5 کیلوگرم می رسد . وزن اینگونه چادر ها متغییر است چرا که به نسبت ابعاد چادر مسافرتی ممکن است وزن محصول نیز متغیر باشد .

ابعاد : ابعاد چادر های مسافرتی قابل نصب روی ماشین به نسبت چادر های مسافرتی معمولی و دستی کمی کوچکتر است و بزرگ ترین ابعادی که این چادر ها برخوردار هستند نهایتا می توانند دو تا سه نفر را به صورت دراز کش در درون خود جای دهند اما در صورت نشستن تا 5 نفر را نیز می تواند به خوبی در درون خود جای دهند . ابعاد کوچکتر این چادر ها نیز وجود دارند که عمدتا یک یا دو نفره هستند ، دلیل کودک بودن ابعاد این چادر ها این است که سقف ماشین ها کوچک بوده و این امکان را به چادر ابعاد بزرگ نمی دهند . در میان تولیدات مختلف چادر های مسافرتی قابل نصب روی ماشین می توانید چادر های بسیار بزرگ تری را نیز بیابید اما بیشتر آن ها کمیاب بوده و می توان گفت در کشور نظیر آن ها وجود نداشته و به بازار ها عرضه نشده اند .


سخن پایانی : شما عزیزان می توانید با خرید این محصولات بی نظیر چادری را بر روی سقف ماشین و اتومبیلتان نصب کنید و لحظات خوشی را با آن ها رقم بزنید . اغلب از این چادر ها در مواقعی کاربرد دارند که بارندگی در آن مناطق زیاد است به طوری که ممکن است سطح زمین آب گرفتگی رخ داده و یا گل و لای موجب کثیف شدن چادر شود ، اینگونه شرایط را بیشتر می توان در جاده های جنگلی ، کنار رودخانه ها و مناطق پر بارش مشاهده کرد . همچنین این چادر ها می تواند شما از دسترس حیوانات وحشی نیز به دور کند و ومانع از حمله ور شدن آن ها و ایجاد مشکل توسط آن ها شود . فروشگاه اینتکس به دلیل محبوبیت بسیار زیاد این نوع چادر های ، برخی از مدل های زیبا و با کیفیت را در فروشگاه خود به فروش گذاشته است تا شما عزیزان با خیال راحت و به آسانی خرید خود را انجام دهید . برای کسب اطلاع از مشخصات و قیمت چادر مسافرتی قابل نصب روی ماشین می توانید با این مرکز فروش تماس حاصل فرمایید .