قایق های بادی ورزشی کایاک

                

قایق های بادی ورزشی کایاک قایق های بادی کایاک از جمله قایق های بادی ورزشی بوده که از آرگونومی بسیار مقاوم ومناسبی برای ورزش های آبی بهره می برد. در واقع اگر به دنبال سبک ترین و راحت ترین قایق های ورزشی حرفه ای می باشید این نوع قایق ها بهترین گزینه هستند. قایق های بادی کایاک در دو ظرفیت یک و دو نفره تولید می شوند. اما این قایق ها مانند سایر قایق بادی تولید شده شرکت اینتکس بوده و در حالت کلی به دو نوع تقسیم بندی می شوند. اولین نوع آنها کایاک های بیضی شکل نوک تیز بوده که از متداول ترین قایق های بادی ورزشی می باشند. نوع دیگر آنها نیز به صورت بیضی شکل ساخته شده اما قسمت جلو و عقب آنها دارای برآمدگی به سمت بالا می باشند. این قایق های بادی عمدتا برای تفریحات آبی و یا ورزش کردن مناسب هستند و چه بسا شما می توانید با استفاده از این قایق های جدید فروشگاه تهران اینتکس به تفریحات آبی خود بپردازید و لحظات شاد و دلچسبی را رقم بزنید . هدف از ارایه این مطلب نیز خدمت شما مشتریان عزیز آشنایی بیشتر با قایق های بادی مدل کایاک می باشد تا با شناخت بیشتر آن ها بتوانید بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب و محصول را خریداری کنید . اما نوع اول این قایق ها در دو مدل قدیمی و جدید (2014) تولید شده اند که از ظرفیت ها یک و دو نفره برخوردار هستند . جنس بدنه این قایق ها نیز همانند سایر قایق های بادی اینتکس از نوع پلاستیک بسیار مقاوم PVC بوده و لبه های آن به گونه ای طراحی و ساخته شده که می تواند فشار آب را به خوبی تحمل کند. همچنین این قایق ها در برابر شرایط جوی مختلف نیز مقاوم بوده و در آب های با دمای مختلف به راحتی دوام می آورند . 


اما قسمت کف این قایق ها به صورت باد شو بوده و برای باد کردن این نوع قایق ها نیز می توان از چند دریچه مخصوص باد کردن تعبیه شده در آنها استفاده نمود. توجه داشته باشید که قایق های بادی دارای بدنه کاملا بادی بوده و بخش کف آن ها نیز به صورت بادی طراحی شده اند و بایستی به این نکته مهم توجه داشته باشید . این موضوع باعث می شود تا نتوانید از قایق های بادی کایاک در آب های خروشان رودخانه با عمق بسیار کم استفاده کنید ، زیرا ممکن است کف قایق با صخره ها برخورد داشته باشد ، ولی اگر به صورت آماتور قصد دارید تا از این قایق های بادی استفاده کنید ، مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد . نکته قابل توجه این است که برخی از مدل ها نیز ساخته شده اند که دارای کف فایبرگلاسی بوده و این نوع از قایق ها بسیار با دوام و عالی در برابر آسیب دیدگی ها خواهد بود . ولی اگر شما قصد دارید که از قایق های بادی کایاک در رودخانه های عمیق تر استفاده کنید و یا در دریا و دریاچه ها از محصولات استفاده کنید ، جای نگرانی نبوده و به سادگی می توانید از این محصولات استفاده کنید . البته بادی بودن کایاک های بادی دلیل بر ضعف آن ها نبوده و با توجه به طراحی لایه لایه بدنه این محصولات باعث شده است تا ضخامت بدنه چند برابر شود و اینچنین قایق بادی به خوبی بتواند وزن های بالا را تحمل کند و یا در برابر بسیاری از عوامل مقاوم باشد . از نکات بسیار خوبی که می توان در رابطه با قایق بادی کایاک اشاره کرد ، ضد آب بودن بدنه می باشد ، این ضد آب بودن موجب شده است تا قایق بادی کایاک بتواند وزن های بسیار بالا را تحمل کند بدون اینکه دچار آسیب دیدگی شود . ضد آب بودن قایق ها یکی از مهم ترین ویژگی هایی خواهد بود که دارند ، زیرا بایستی از آن ها در آب استفاده شود و در صورت ضد آب نبودن بدنه مطمعنا در کوتاه مدت دچار مشکل خواهند شد . استفاده از قایق های بادی بسیار ساده و راحت است و دردسر زیادی نخواهد داشت . برخی از خریداران و مشتریان نگران سختی در راه اندازی قایق بادی کایاک می باشند ، ولی اصلا اینگونه نبوده و شما می توانید از راه های ساده مانند استفاده از پمپ های باد برای راه اندازی قایق بادی کایاک استفاده کنید . لذا شما می توانید برای استفاده از پمپ های باد ، این محصولات را از فروشگاه تهران اینتکس خریداری کرده و استفاده کنید . 

 

پمپ های باد مدل های مختلفی دارند که در دسته بندی مربوطه آورده شده است که می توانید بر اساس ویژگی های آن ها ، پمپ باد مد نظر و مناسب برای قایق بادی کایاک را انتخاب و خریداری کنید . در صورتی که بخواهید از طریق پمپ باد های دستی اقدام به باد کردن این نوع کالا بکنید ، ممکن است وقت زیادی را از شما بگیرد. البته پمپ باد های دستی در چند نوع تولید می شوند و اگر با پمپ های سایز بزرگ این قایق را باد کنید سریع تر باد خواهد شد ولی در صورت استفاده از پمپ باد های برقی سرعت باد کردن قایق بالاتر رفته و زمان کمتری را از شما خواهد گرفت. ولی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پمپ های باد برقی نیاز به برق داشته و در صورت نبود برق کارایی نخواهند داشت ، این در حالی است که با تهیه پمپ های باد دستی و یا پدالی در هر جایی حتی در سفر و در سواحل قایق بادی را راه اندازی کنید . اگر شما با ماشین های شخصی خود به مسافرت می روید و تا نزدیکی ساحل می توانید ماشین را با خود ببرید ، می توانید از پمپ های باد فندکی نیز استفاده کنید و قایق را در کمترین زمان با این نوع پمپ ها که متصل به جافندکی ماشین می شوند راه اندازی نمایید . در کل می توان مدل های قایق بادی ورزشی کایاک را به این دو دسته تقسیم بندی کرد: چلنجر K1 و K2 - اکسپلورر K1 و K2 زیر مدل های K نشان دهنده ظرفیت های قایق های کایاک بوده و در رنگبندی های معدودی عرضه می شوند. این محصولات به همراه خود طناب و تورغریق نجات داشته و همچنین می توانید از این تور های مقاوم برای نگهداری اشیای قابل حمل نیز استفاده کرد. همچنین طناب هایی به عنوان طناب مهار در بدنه قایق های بادی نوع کایاک وجود دارد که از آن ها می توانید برای نگهداری و وصل کردن قایق ها به جایی استفاده کنید و یا برای وارد شدن به قایق زمانی در داخل آب هستید استفاده نمایید . این قایق ها بر خلاف قایق های بادی بزرگ و معمولی قابیلت نصب موتور های شارژی و یا بنزینی مخصوص قایق را نداشته زیرا که جای مخصوص نصب کیت موتور بر روی آنها تعبیه نشده است، اما می توانید به وسیله دو پاروی مخصوص با میله های فلزی برای سرعت دادن به قایق استفاده نمود.

پارو های این قایق ها طول 130 سانتی متری داشته و جنس آنها نیز در برابر نور آفتاب و فشار آب بسیار مقاوم است. شما می توانید حتی از هر نوع پارو دیگری نیز برای به حرکت در آوردن قایق های بادی کایاک استفاده کنید . نوع طراحی این نوع قایق های بادی به دلیل استفاده راحت تر از پارو ها می باشد و به نوعی می توان گفت که قایق های بادی کایاک در واقع پارویی هستند و شما نیز می توانید به سادگی از این قایق ها استفاده کنید . پارو های قایق کایاک عمدتا تک بوده و در دو لبه خود نیز پارو دارد که پارو ها با زاویه های استانداردی در کنار یکدیگر قرار داده شده اند تا فرد ورزشکار بتواند با گرفتن یک پارو ، از هر دو جهت قایق بادی ، پارو زده و قایق را به سمت جلو هدایت کند . قایق های بادی نوع کایاک عمدتا در دو مدل یک نفره و دونفره ساخته شده اند که شما می توانید بسته به علاقه و نیاز خود آن ها را خریداری کنید . همانطور که مشخص است ، قایق های بادی کایاک یک نفره کوچک تر از مدل دو نفره نبوده و فضای کمتری را نیز دارند . این در حالی است که قایق بادی کایاک دو نفره دارای دو بخش بوده که به خوبی می تواند جایگاه افراد را مشخص کند . نوع طراحی قایق های بادی کایاک بسیار استاندارد بوده و فرد ورزشکار در یک محل مناسب و راحت قرار خواهد گرفت به طوریکه حتی در هنگام پارو زدن نیز به خوبی می تواند تعادل خود را حفظ کرده و به حرکت کردن ادامه دهد . ساختار بی نظیر این نوع قایق ها و طول زیاد آن ها با طراحی پهن بدنه باعث شده است تا به خوبی بتواند شناوری عالی را بر روی آب داشته باشد . به طوریکه در صورت متلاطم شدن آب نیز به سادگی می توانید تعادل خود را حفظ کنید . وجود نشیمنگاه ها و تکیه گاه در مرکز قایق بادی باعث شده است تا یک مرکز ثقلی برای قایق ایجاد شود تا در هنگام استفاده ، بسیار راحت باشید . قایق های بادی کایاک عمدتا توسط دو برند معتبر و اورجینال با نام های اینتکس و بست وی ساخته شده اند که پر فروش ترین و بهترین مدل ها را در طی سال های اخیر تولید کرده اند و ورزشکاران زیادی از این نوع قایق ها برای بازی ها ، تمرین و تفریحات خود استفاده می کنند . توجه داشته باشید که افراد آماتور و معمولی نیز می توانند از این قایق های بادی برای تفریحات خود استفاده کنند . دو برند اینتکس و بست وی آمریکایی بوده و بهترین قایق های بادی را از نظر جنس و دوام و البته در طراحی های خاص و استاندارد تولید می کنند که ما نیز به شما خرید قایق بادی کایاک این دو برند را پیشنهاد می کنیم .

در ادامه به چند نوع از پر فروش ترین ها و برترین قایق های بادی کایاک خواهیم پرداخت . اکنون می رسیم به ابعاد و تحمل وزن قایق های بادی کایاک نوع چلنجر: ابعاد (طول: 274 سانتی متر، عرض: 76 سانتی متر، ارتفاع: 33 سانتی متر) برای قایق های کایاک یک نفره بوده که می توانند تا وزن 100 کیلوگرم را تحمل کنند. وزن بسته بندی آنها به 25.7 کیلوگرم می رسد. ابعاد (طول: 351 سانتی متر، عرض: 76 سانتی متر، ارتفاع: 33 سانتی متر) نیز ابعاد قایق های کایاک دو نفره بوده که این نوع از قایق ها نیز قابلیت تحمل وزن تا 200 کیلوگرم را دارند. وزن پک و یا همان بسته بندی این مدل نیز 18.1 کیلوگرم می باشد. نوع دیگر قایق های بادی کایاک قایق های اکسپلورر بوده که از ابعاد (طول: 312 سانتی متر، عرض: 91 سانتی متر، ارتفاع: 51 سانتی متر) بهره برده که علاوه بر طویل بودن آنها نسبت به مدل قبلی می توانند تا وزن 160 کیلوگرم را تحمل کند. قایق های کایاک اکسپلورر در نوع 2 نفره تولید شده و مدل یک نفره ندارد. وزن بسته بندی آنها نیز 16.5 کیلوگرم می باشد. در حالت کلی این قایق ها با داشتن وزن بسته بندی مناسب، می توان آنها را در مکان های مختلف حمل و نقل کرده و در آب های آزاد، دریاچه، رودخانه و استخر استفاده نمود. تنها حساسیتی که این قایق ها مانند قایق های بادی دیگر دارند، حساسیتشان به اشیای تیز بوده که این مورد نیز یک موردی بسیار طبیعی می باشد، به همین دلیل باید از اشیای تیز دور نگه داشت. در صورتی که این محصولات نیز آسیب ببینند می توان به وسیله بسته تعمیرات مخصوص اینتکس که شامل یک برچسب و چسبی با قدرت چسبندگی بالا می باشد استفاده نمود و به خوبی آن را تعمیر کرده و برای دفعات دیگر نیز استفاده نمود.