در این قسمت از مقاله قصد داریم تا یکی از بهترین و مقاوم ترین و همچنین حرفه ای ترین محصولات شرکت اینتکس توضیح دهیم. محصولی که در خانواده قایق های بادی قرار گرفته و جزو برترین و حرفه ای ترین نوع آنها محسوب می شود. این قایق بادی جیمینی 5 نام دارد. قایقی که کیفیت، ارگونومی ساخت و طراحی متفاوتی نسبت به سایر قایق های بادی دارد. در واقع اگر بخواهیم واضح تر روی این قایق زوم کنیم، به جرات می توان گفت که بهترین نوع قایق ها این محصول می باشد. بسیاری از مشتریان و کاربران معتقدند که قایق های بادی همانند قایق های فایبرگلاس و یا چوبی از مقاومت و قدرت بالایی برخوردار نبوده و بیشتر برای استخر های با اعماق کم مناسب هستند. البته درمیان قایق های بادی قایق هایی نیز هستند که توان مقاومت در برابر فشار آب های آزاد را نداشته و مناسب آب های بسیار آرام و همچنین استخر های آب می باشند. اما در رابط این قایق باید گفت که از هر نظر تمام عوامل مهندسی و حفاظتی آن رعایت شده و می توانند همانند قایق های غیر بادی برای کاربران کاربرد داشته باشد. 

 

جنس و ارگونومی ساخت

جنس بدنه و ارگونومی ساخت همیشه در درجه اول از مهمترین عواملی بوده که باید قبل از خرید این محصول در نظر گرفته شود. همانطور که در توضیحات ابتدایی عرض کردیم جنس بدنه این نوع قایق از نوع بهترین جنس های در نظر گرفته شده برای کل قایق های بادی بوده به گونه ای که حاضر است در برابر بسیاری از اتفاقات دوام آورد. اما جنس بدنه اصلی قایق جیمینی 5 از پلاستیک PVC با الیاف شمعی فشرده منعطف بوده که قدرت بسیار بالایی را به ارمغان می آورد. در واقع الیاف شمعی به پارچه های نخی بسیار مقاوم گفته می شود که ساختار آنها همانند تار و پود البسه های مختلف به یکدیگر گره خورده است. این نوع تکنولوژی به کار رفته برای بدنه این قایق موجب می شود تا محصول مورد نظر از بهترین و قدرتمند ترین بدنه بهره مند شود. برای اینکه الیاف های شمعی موجود در بدنه این قایق از استحکام بالاتری برخوردار شوند از چند لایه PVC فشرده  بر روی آن استفاده شده است. اما ویژگی حفاظتی ای که در قسمت بیرونی بدنه این قایق قرار گرفته لایه ای از جنس PVC چند لایه  با عرض 10 سانتی متری بوده که به دور این قایق کشیده شده است. شاید در عین حال هیچ تاثیری در مقاومت قایق نداشته باشد اما هنگامی که این کالا به مانعی برخورد میکند می تواند در مقاومت کردن بسیار تاثیر گذار باشد. با توجه به اینکه این قایق ساخته شده از جنس PVC با الیاف شمعی بوده قادر است تا در برابر عواملی مانند شرایط جوی مختلف، فشار آب، دمای مختلف آب و همچنین خوردن به موانع مقاومت کند. در انتها باید به روکش مورد استفاده در این قایق اشاره کنیم. روکشی که در بدنه قایق جیمینی 5 استفاده شده به صورت 2 رنگه بوه که این بدنه را بسیار زیبا و خوش طرح جلوه می دهد. اکنون می رسیم به ارگونومی ساخت جیمینی 5. این قایق از ارگونومی ساخت بیضی شکل بهره برده و قادر است تا ظرفیت 5 نفر را به صورت استاندارد پشتیبانی کند. اما قسمت انتهایی این قایق به دو شاخته بادی با طراحی مخروطی شکل تقسیم بندی می شود که در سرعت، دقت و همچنین زیبایی قایق تاثیر بسیار فراوانی دارد. اما ارگونومی یکی از قسمت های مهم این قایق کف آن می باشد. گفتنی است که قایق جیمینی در کل با سایر قایق های بادی تفاوت داشته به این دلیل که در قسمت کف آن از فایبرگلاس و لایه فلزی استفاده شده است. شاید کمی وزن این قایق با وجود فایبرگلاس و لایه فلزی بالا رود اما بدنه باد شو آن به قدری مقاوم و نگهدارنده بوده که کی تواند اوزان بسیار بالاتر از آن را نیز تحمل نماید. ارگونومی ساخت قسمت انتهایی این قاییق نیز به گونه ای بوده که می توان از انواع موتور های قایق بادی مانند موتور برقی و یا موتور بنزینی استفاده نمود. نکته دیگری که در رابط این قایق وجود دارد این است که هیچ محدودیت سنی از لحاظ استفاده از آن وجود نداشته و حتی می توان تا تعداد 7 نفر نیز در این کالا سوار کرد. در کل از لحاظ جنس بدنه و ارگونومی ساخت می توان قایق جیمینی 5 را در زمره بهترین نوع قایق های بادی دانست.

 

ابعاد و تحمل وزن

آیتم دومی که همیشه مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد ابعاد و تحمل وزن قایق ها می باشد. خصوصیت هایی که برای استفاده های پر جمعیت و همچنین در فضاهای آبی بزرگ بسیار مورد اهمیت قرار می گیرد. اما به صورت خلاصه قایق جیمینی 5 از ابعادی استاندارد معادل (طول: 330 سانتی متر، عرض: 162 سانتی متر، ارتفاع: 44 سانتی متر) ساخته شده است که این ابعاد زیر نظر برنامه ریزی ها و الگوریتم های خاص مهندسی و ارگونومیکی طراحی شده است. این ابعاد در نظر گرفته شده برای این قایق باعث می شود تا تحمل وزنی معادل 640 کیلوگرم را برای مصرف کننده به ارمغان آورد. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که تحمل وزن ذکر شده برای این محصول یک تحمل وزن استاندارد مهندسی بوده به همین دلیل می توان حداکثر تا مقدار 30 الی 40 کیلوگرم نیز بر آن افزود. اگر قرار باشد این قایق را از لحاظ ابعاد و تحمل وزن رتبه بندی نماییم، جیمینی 5 در صدر بهترین و بزرگترین قایق های بادی شرکت اینتکس قرار خواهد گرفت. به همین دلیل این ویژگی بسیار خوب در قیمت آن نیز مسلما تاثیر گذار خواهد بود. نکته دیگری که باید همیشه به آن توجه داشته باشید این است که از این قایق نباید در مکان های آبی مانند رودخانه هایی که عرض کمتری دارند استفاده شود. زیرا که احتمال برخورد قسمت های کناره قایق به موانع بسیار بالا می رود. پس قبل از استفاده از این کالا باید به نسبت ابعادی که دارد شرایط مکان استفاده را با آن بسنجیم.

کاربرد ها و مقایسه قایق جیمینی 5

همانطور که بسیاری از محصولات بادی و غیر بادی شرکت اینتکس از چند کاربرد بهره می برند، این قایق بادی نیز می تواند برای چندین منظور استفاده شود. در اکثر مواقع مشتریان عزیز از این قایق به عنوان قایق تفریحی استفاده می کنند ولی علاوه بر قابلیت تفریحی می توان برای حمل بارهای مختلف نیز از آن استفاده کرد. دقت داشته باشید که اگر این قایق را برای حمل بار تهیه می کنید از بار های بسیار سنگین و تیز در آن حمل نکنید. اگر از بعد کاری و تجاری بخواهیم از این قایق استفاده کنیم باید این نکته را عرض کرد که بهتر است از آن در سواحل برای جابه جا کردن بارهای حداکثر تا 700 کیلوگرم استفاده شود. اما از لحاظ استفاده در آب های عمیق و مواج نیز خیالمان آسوده است زیرا کهاز معدود قایق های مطمئنی بوده که توان مقابلگی با شرایط جوی ساحل را داراست. اما همانطور که در توضیحات فوق اشاره نمودیم قایق جیمینی 5 از بهترین قایق های بادی اینتکس بوده و اگر بخواهیم با سایر قایق ها مقایسه کنیم بیشترین مزایا را در آن پیدا خواهیم کرد. شاید بتوان به جرات گفت که تنها قایقی که از لحاظ کیفیتی به قایق جیمینی نزدیک است و به نوعی برای آن رقیب محسوب می شود، خانواده قایق های مارینر می باشد. در انتهای این بخش نیز باید به این نکته اشاره کنیم که اگر به دنبال یک قایق ارزان نسبت به قایق های چوبی و یا فایبرگلاسی هستید که بهترین کیفیت و مقاومت را برای شما به همراه داشته باشد این کالا می تواند برترین گزینه برای شما باشد.

 

لوازم جانبی قایق و سایر ویژگی ها

از لوازمی که همراه این قایق هستند می توان به دو عدد پاروی بزرگ فلزی، پمپ باد بزرگ، اهرم های ماهیگیری و همچنین بسته مخصوص تعمیرات اشاره کرد. اما پاروی مخصوص آن از نوع بهترین پاروی های تولید شده شرکت اینتکس بوده که قابلیت کوتاه و بلند شدن را در درون خود دارد. این ویژگی به صورت کشویی بوده و در حمل نقل آن نیز بسیار تاثیر گذار است. پمپ باد موجود بسته بندی این قایق نیز پمپ باد دستی سایز متوسط بوده که قدرت بسیار فراوانی را در پمپاژ هوا دارد. این پمپ باد قابلیت پمپاژ در دو جهت را داشته به همین دلیل در برخی از مواقع نیز از پمپ های برقی قوی تر کار می کنند. در کل مزیت پمپ های دستی برای این نوع محصولات این است که می توان به وسیله دست مقدار باد کردن محصول را کنترل کرد. اهرم های ماهیگیری لوازم دیگری است که همراه این قایق وجود دارد. این اهرم ها به تنهایی خود هیچ کاربردی نداشته و فقط در قسمت لبه این استخر که جای مخصوص ماهیگری بوده متصل می شوند. یک طناب بسیار محکم نیز این قایق را همراهی می کند. این طناب به طناب غریق نجات معروف بوده و برای اینکه قایق دیگری را بوکسل کند می توان این طناب را در قلاب آهنی موجود در قسمت آخر قایق وصل کرده و از آن استفاده نمود. در آخر این مقاله باید به وزن کلی این قایق اشاره کرد. وزن بیته بندی قایق جیمینی 5 به 60 کیلوگرم رسیده که می توان به از طریق انواع وسیله های نقلیه آن را به راحتی حمل نقل کرد. البته هنگامی این کالا را راه اندازی و باد می کیند می توانید به وسیله 4 دستگیره پلاستیکی مقاوم تعبیه شده در لبه استخر آن را به راحتی جا به جا نمایید. 

در کلام آخر قایق بادی جیمینی 5 اینتکس بهترین قایق بادی موجود در بازار با بدنه ای از جنس PVC الیاف شمعی و کف فلزی مناسب برای انواع کاربرد هایی مانند تفریحات آبی، ماهیگری و همچنین حمل بار. قایقی برای ظرفیت های 5 نفره تا 7 نفره با تحمل وزن حداکثر 700 کیلوگرمی.