قایق بادی یک وسیله بسیار عالی برای تفریحات آبی است که طراحی آن ها به صورت بادی بوده و تفاوت زیادی با سایر قایق هایی دارد که عمدتا آن ها را در کنار رودخانه ها و دریاها دیده ایم . این نوع قایق ها بدنه های باد شونده دارند و به دلیل اینکه طراحی آن ها بادی است می توانند بر روی آب شناور بمانند . به همین منظور شرکت هایی که در ساخت محصولات بادی فعالیت داشتند ، در میان دسته بندی های مختلف خود ، تخت خواب های بادی را نیز طراحی کرده اند که شما می توانید با استفاده از آن ها به بهترین شکل ممکن و دقیقا به مانند یک قایق حرفه ای ، از قایق های بادی نیز استفاده کرده و بر روی آب شناور بمانید . قایق های بادی طراحی پارویی دارند و شما می توانید به راحتی از آن ها برای به حرکن در آوردن قایق بادی استفاده کنید . قایق بادی بزرگ یکی از پر فروش ترین قایق های بادی است که در این مطلب نیز قصد داریم تا شما را با این مدل از قایق ها آشنا کنیم . مطمعنا هر قایق بادی بسته به ابعاد خود و اندازه ای که دارد ، می تواند تعداد نفرات بیشتر و یا کمتری را بر روی خود جای دهد .

 

قایق های بادی که کوچک هستند ، بدنه آن ها و محفظه های بادشویی که دارند نیز بسیار کوچک خواهد بود ، از سوی دیگر قایق های بادی سایز بزرگ نیز ظرفیت های بالاتری را داشته و می توانند وزن های بیشتری را تحمل کنند . برای همین اگر دوست دارید که قایق بادی شما ظرفیت بالایی داشته باشد ، باید به سراغ قایق های بادی بزرگ بروید و آن ها را خریداری کنید . قیمت قایق بادی بزرگ به دلیل اینکه از مواد بیشتر و طراحی متفاوت تری برای ساخت آن ها استفاده می شود ، نسبتا گران تر از قیمت قایق های بادی خواهد بود که ابعاد آن ها کوچک است . قایق های بادی بسته به ابعاد خود ممکن است حتی پارو های بیشتری را نیز داشته باشند . به عنوان مثال یک قایق بادی دو نفره ممکن است یک یا دو پارو داشته باشد ، این در حالی است که قایق های بادی بزرگ پارو های بیشتری داشته و هر فرد می تواند از پارو ها استفاده کند . مدل های مختلفی از قایق های بادی ساخته شده اند که ابعاد بزرگی دارند . از معروف ترین برند های تولید کننده قایق بادی بزرگ می توان به قایق بادی بزرگ اینتکس و قایق بادی برند بست وی اشاره کرد . این دو برند معروف ترین برند هایی هستند که تنوع تولیدات آن ها بسیار زیاد بوده و شما می توانید این محصولات را در مدل های مختلف انتخاب و خریداری کنید . در میان انواع قایق های بادی برند های معروف شما می توانید قایق های بادی را مشاهده و آن ها را خریداری کنید که ظرفیت بیشتر از 5 نفر را دارند و شما می توانید با خیالی راحت آن ها را خریداری کرده و با وسایل و تعداد نفرات بیشتری از قایق بادی استفاده کنید . 

البته هر یک از این برند ها مدل هایی معروف را دارند که در ادامه به بهترین آن ها اشاره خواهیم کرد و ویژگی هر یک از آن ها را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت تا در خرید قایق بادی بزرگ خود بتوانید بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کرده و از خرید خود کاملا راضی باشید . قایق های بادی اکسکروشن یکی از بهترین قایق های بادی است که در چند سایز و چند ظرفیت ساخته شده اند ، این نوع از قایق های بادی به بزرگ بودن خود معروف هستند و به دلیل اینکه فضای بزرگ و جاداری دارند ، بیشتر برای استفاده در ماهیگیری از آن ها استفاده می شود . شما نیز می توانید با خرید قایق بادی اکسکروشن یک قایق بزرگ را در اختیار داشته باشید تا به صورت چند نفره از آن استفاده کنید . این قایق ها در بزرگترین مدل های خود می توانند 5 فرد بزرگسال را بر روی خود جای دهد و تحمل وزن نزدیک به 500 کیلوگرمی داشته باشد . این نوع از قایق های بادی دارای صندلی های بادی بر روی خود هستند که شما می توانید آن ها را باد کرده و نصب کنید تا در هنگام استفاده از قایق بادی احساس خوب و خوشایندی را داشته باشید . قایق بادی کاسپین نیز از سایر قایق های بادی سایز بزرگ و حرفه ای بازار و فروشگاه قایق بادی تهران اینتکس می باشد که توسط شرکت بست وی ساخته شده و یکی از محبوب ترین برند ها و مدل ها می باشد . این قایق بادی قابلیت نصب موتور را داشته و برای همین بسیار معروف و پر فروش است ، شما می توانید موتور های قایق را از جمله موتور های بنزینی را به صورت مجزا خریداری کرده و آن را به قایق های بادی سایز بزرگی نظیر کاسپین نصب کنید و از آن برای به حرکت در آوردن این نوع قایق ها استفاده کنید .

 

البته شما می توانید بزرگترین قایق های بادی را به وسیله پارو به حرکت در آورید و همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد ، تمامی قایق های بادی حتی مدل های سایز بزرگ نیز قایق های پارویی هستند ، ولی برخی از آن ها قابلیت نصب موتور را نیز دارند . تنها قایق بادی کاسپین این قابلیت را نداشته و حتی مدل هایی همچون قایق بادی بزرگ مارینر و قایق بادی جیمینی نیز این ویژگی بسیار خوب را دارا هستند . قایق های بادی نظیر کاسپین ، جیمینی و مارینر از قایق های بادی تقویت شده ای هستند که بدنه آن ها مقاوم تر از سایر مدل ها بوده و به خوبی می توانند در برابر آسیب دیدگی ها مقاوم باشند . معمولا از ورقه های آلومینیومی یا فایبرگلاسی برای این قایق ها به خصوص برای کف قایق های بادی سایز بزرگ استفاده می شود تا در صورت برخورد با اجسام و یا کف آب و ... یا برخورد با صخره ها دچار آسیب دیدگی نشوند . شاید برای شما جالب باشد که قایق های بادی کایاک در برخی از مدل ها نیز با ابعاد بسیار بزرگ تولید شده اند که می توانید از آن ها به صورت چند نفره استفاده کنید . قایق بادی کایاک عمدتا برای استفاده یک نفره و دو نفره ساخته شده اند ، ولی در مدل های جدید تر قایق بادی کایاک که شرکت بست وی تولید کرده است ، شما می توانید این قایق های ورزشی و حرفه ای را در مدل های سه نفره انتخاب و خریداری کنید . در فروشگاه اینتکس شما می توانید مدل های بسیار متنوعی را از قایق های بادی ساخته شده در بازار که تمامی آن ها نیز از برند های مطرح ساخته شده اند و مدل های پر فروش بازار می باشند را مشاهده کنید .

و در صورت پسندیدن آن ها را انتخاب کرده و با ضمانت خریداری کنید . فروشگاه اینترنتی اینتکس به دلیل اینکه در طی سال ها فعالیت خود انواع محصولات بادی همچون قایق های بادی را به فروش می رساند و یکی از بزرگترین فروشگاه های محصولات بادی در دنیا و اولین فروشگاه محصولات بادی اورجینال در ایران است ، خدمات پس از فروشی نظیر تعمیرات قایق بادی را به مشتریان خود عرضه کرده است تا حتی در صورت آسیب دیدن قایق های بادی سایز بزرگ ، می توانید آن را برای تعمیرات به فروشگاه اینتکس تحویل بدهید تا به بهترین شکل تعمیرات قایق بادی شما صورت گیرد . البته کیفیت بالای قایق های بادی آن ها را در برابر آسیب دیدگی ها بسیار مقاوم ساخته است .

قایق های بادی را می توان جدید ترین مدل از این وسیله های نقلیه آبی نام برد ، برای اینکه این محصولات تنها چند دهه است که تولید شده اند و مردم از آن ها برای تفریحات خود استفاده می کنند . ولی با این وجود یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین مدل هایی است که امروزه شما می توانید آن ها را خریداری کنید . قایق های بادی ویژگی های بسیار خوب و زیادی را دارند که باعث شده است تا بسیاری از افراد این نوع از قایق ها را جایگزین سایز قایق های قدیمی مانند قایق های چوبی و یا قایق های فایبرگلاسی کنند . در میان قایق های بادی ، قایق بادی بزرگ از هر نظر محبوب تر بوده و با توجه به سایز بزرگی که دارد باعث شده است تا چندین نفر بتوانند به صورت همزمان از این قایق های بادی استفاده کنند . برای اینکه بیشتر با ویژگی ها و خصوصیات قایق بادی بزرگ و نحوه ساخت ، جنس ، نحوه استفاده و ... آشنا شوید ، در این مقاله به بررسی کامل قایق بادی بزرگ خواهیم پرداخت . 

قایق های بادی در مدل ها و طرح های مختلفی ساخته شده اند تا شما بتوانید بهترین و مناسب ترین گزینه ها را بر اساس نیاز خود انتخاب و خریداری کنید . همانطور که اشاره شد ، قایق های بادی در ابعاد بزرگ و کوچک ساخته شده اند که به مراتب مدل های سایز بزرگ به دلیل اینکه میتواند جادار باشد و افراد زیادی را بر روی خود جای دهد یکی از محبوب ترین مدل ها خواهد بود . از نام قایق های بادی کاملا مشخص است که چه نوع ساختاری دارند و دلیل شناوری بسیار خوب آن ها چیست . همانطور که مشخص است ، یک وسیله بادی می تواند بر روی آب شناور بماند ، حتی یک توپ به دلیل اینکه بادی است می تواند بر روی آب شناور بماند تا شما بتوانید به راحتی از آن ها بر روی آب استفاده کرده و تفریحات آبی خود را بدین شکل انجام دهید . هر چه قایق بادی بزرگ تر باشد و سطح آن پهن تر باشد ، شناوری بسیار بهتری را بر روی آب خواهد داشت ، به همین دلیل حتی در صورت متلاطم شدن آب ، باز هم قایق می تواند به خوبی بر روی آب تعادل خود را حفظ کند . 

همچنین یک قایق بادی بزرگ می تواند وزن های بیشتری را تحمل کند ، برای همین است که وقتی یک قایق بادی در ابعاد بسیار کوچک ساخته می شود ، نهایتا برای استفاده کودکان و یا یک نفر بزرگسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت . منظور از قایق های بادی بزرگ قایق هایی هستند که می توانند سه یا چهار نفر و حتی بیشتر را بر روی خود جای دهند . قایق های بادی محبوب در بازار که به تولید انبوه نیز رسیده اند ، معمولا برای استفاده یک تا 4 نفره و در برخی از مدل ها تا 5 نفره می باشد . ولی با این وجود قایق هایی نیز مخصوص تفریحات و پارک های آبی ساخته شده اند که حتی می توانند تا 10 الی 12 نفر را نیز بر روی خود تحمل کنند . بنابراین قایق های بادی بزرگ این ویژگی های بسیار خوب را دارند و شما می توانید به صورت همزمان با دوستان خود مشغول بازی و تفریح شوید . یکی دیگر از نکات مطرح شده در ساخت قایق بادی بزرگ این است که معمولا برای ساخت این نوع از قایق ها از مواد مقاوم تر و بدنه ضخیم تر استفاده می شود .

معمولا برای ساخت قایق های بادی بزرگ از پی وی سی برزنتی استفاده می شود . پی وی سی های برزنتی به دلیل اینکه ضخیم تر هستند می توانند به بهترین شکل در برابر فشار های وارده مقاوم تر باشند . یک قایق بادی بزرگ باید به خوبی بتواند وزن افرادی که از آن استفاده می کنند را نیز تحمل کند . برای همین است که از پی وی سی برزنتی استفاده شده است تا ضخامت بدنه قایق بیشتر شده و بتواند بهتر در برابر ضربه ها و فشار ها مقاومت خوبی را از خود نشان دهد . نکته دیگر و مهمی که در این میان مطرح است ، این است که این جنس یک مواد اولیه ضد آب است و برای همین استفاده از آن برای ساخت قایق بادی باعث شده است تا بدنه این قایق ها ضد آب شود تا در صورت استفاده طولانی تر بر روی آب صدمه ای به بدنه قایق وارد نشود . همچنین توجه داشته باشید که این قایق ها بایستی به بهترین شکل در برابر نور آفتاب نیز مقاوم باشند . برای اینکه از قایق ها بیشتر در آب های آزاد و روباز استفاده میشود . تمامی این ویژگی ها به علاوه ضد حساسیت بودن پی وی سی برزنتی و سازگاری آن با محیط زیست و طبیعت باعث شده است تا شرکت های معروف این محصولات را با استاندارد های لازم تولید کنند و برای همین از پی وی سی برزنتی استفاده نمایند . 

یک ویژگی بسیار خوب دیگری که قایق های بادی بزرگ دارند این است که شما می توانید بر روی بسیاری از آن ها موتور قایق نصب کنید . برای همین است که خرید قایق بادی بزرگ رونق داشته و بسیاری از طرفداران قایق های بادی دوست دارند که مدل های سایز بزرگ و حرفه ای را خریداری کنند تا اینچنین بتوانند بر روی آن ها موتور نصب کنند . ولی برای نصب موتور نیاز است که آن ها را به صورت مجزا و جداگانه خریداری کنید ، برای اینکه این قایق ها بدون موتور به فروش می رسند و طراحی پارویی دارند ، اما با خرید اهرم نگهدارنده موتور یا همان لنسر می توانید موتور های بنزینی را حتی به قایق بادی بزرگ نصب کنید . شما می توانید خرید قایق بادی بزرگ خود را از فروشگاه اینترنتی اینتکس انجام دهید که بزرگ ترین فروشگاه قایق بادی در ایران است و در کنار فروش قایق بادی بزرگ و سایر قایق های بادی تفریحی ، لوازم جانبی این قایق ها را نیز به فروش می رساند تا شما بتوانید در صورت نیاز به هرگونه وسیله مورد نیاز برای قایق بادی خود ، بتوانید به راحتی آن را از فروشگاه اینتکس خریداری کنید . 

همچنین فروشگاه اینتکس تعمیرات قایق بادی را به صورت تخصصی نیز انجام داده و شما می توانید در صورت بروز مشکل و آسیب دیدگی ها در بدنه قایق بادی آن را تحویل فروشگاه دهید تا نمایندگی اینتکس این تعمیرات را برای شما به بهترین شکل ممکن انجام دهد . شما در فروشگاه اینترنتی اینتکس می توانید محبوب ترین و معروف ترین قایق های بادی سایز بزرگ را مشاهده کرده و آن ها را با قیمت های بسیار ارزان و مناسب خریداری کنید . از جمله قایق های بادی سایز بزرگ معروف و پر فروش بازار می توانیم به قایق بادی مارینر ، قایق بادی جیمینی ، قایق بادی اکسکروشن و برخی از قایق های بادی کندر و هیدروفورس اشاره کنیم که بیش از هر قایق بادی دیگری کیفیت مطلوب و بالایی را دارند .