هر کدام از این سری قایق ها ویژگی های منحصر به فردی دارند و مناسب اشخاص خاصی می شوند. سری اکسکروشن که اکنون قصد اشاره به نوع 5 نفره آن را داریم مخصوص خانواده و استفاده در آبهای آرام عمیق و کم عمق است. که در آن خطر برخورد اشیاء تیز تا حدودی وجود ندارد . با این حال کیفیت کلی قایق بادی کاملا مناسب و ایده آل است که نیزا های یک خانواده را به خوبی بر طرف می سازد. قایق بادی اکسکروشن 5 از مدرن ترین قایق های بادی است که ساخته شده و می توان از آن با خیالی راحت و با اطمینان استفاده کرد ، زیرا کیفیت بسیار عالی و منحصر به فردی را دارد که باعث شده تا به یکی از پر فروش ترین قایق های بادی سایز بزرگ باشد که علاقه مندان زیادی را به سمت و سوی خود کشانده است . 

یک قایق بادی بایستی طول عمر بالایی را داشته باشد تا خریداران و مشتریان بتوانند به روی آن حساب کرده و سال های سال از این محصولات بادی استفاده شود . با توجه به اینکه افرادی که از قایق های بادی استفاده می کنند ، عمدتا به صورت تفریحی از آن بهره مند شده و در مسافرت های خود به سواحل دریا و در مکان هایی که برکه یا دریاچه وجود دارد استفاده می کنند ، بنابراین بایستی کیفیت و طول عمر آن ها را در نظر داشته باشند . اینجاست که قایق بادی اکسکروشن به یکی از بهترین قایق های بادی تبدیل شده است تا مشتریانی که دوست دارند یک قایق بادی بزرگ و البته پرتابل و قابل حمل را داشته باشند به سراغ قایق بادی اکسکروشن 5 بیایند . هدف از ارائه این مطلب نیز بررسی جامع و کلی قایق بادی اکسکروشن 5 می باشد . در ابتدای مطلب به برند تولیدی قایق بادی اکسکروشن می پردازیم که دقیقا نقطه قوت این نوع قایق ها نیز برند تولیدیشان می باشد . همواره مهم ترین اصل در تولید هر محصولی ، این است که به برند آن توجه شود . امروزه برند های بسیار بزرگ و پر شماری در دنیا وجود دارند که اقدام به تولید قایق های بادی می کنند و مطمعنا در جستجو های خود و در هنگام خرید قایق بادی با آن ها برخورد کرده اید ، ولی توجه داشته باشید که همواره برند های اصلی و اورجینال بی دلیل برند و محبوب نشده اند و چه بسا تولیدات با کیفیتی که در این محصولات بادی صورت گرفته است ، باعث شده تا قایق های بادی اینتکس از محبوبیت بالایی برخوردار باشند . اینتکس برندی آمریکایی است و یکی از قدیمی ترین ها و به عبارتی اولین برند تولید کننده قایق بادی و سایر محصولات بادی می باشد که توانسته است با استفاده از متریال های بسیار عالی و با به کار گیری ابزار ها و دستگاه های مدرن و فوق پیشرفته ، قایق های بادی با دوام و با کیفیتی را همچون قایق بادی اکسکروشن 5 تولید کند که به خوبی بتواند جایگزین بسیاری از قایق های غیر بادی بازار شود . اینتکس تولیدات خود را هر ساله تغییر داده است و سعی کرده تا با آزمون و خطا ها و طراحی های قایق بادی با اشکال مختلف و اعمال تغییرات اساسی در نهایت کیفیت محصولات خود را افزایش دهد . پس از شناخت برند این قایق بادی شاید بهتر باشد که به ابعاد آن اشاره کنیم تا بیشتر با سایز و طراحی فیزیکی آن اشنا شوید .

قایق بادی اکسکروشن 5 دارای ابعاد 366 در 168 سانتی متر است که در مقایسه با مدل سال های پیشین تفاوت خاصی نداشته است . میزان طول و عرض ذکر شده فوق العاده مناسب بوده و بزرگ ترین قایق تولید شده تا کنون است . به همین علت نیز می تواند فضای بسیار خوبی را برای استفاده افراد فراهم کند . توجه داشته باشید که قایق های بادی هر چه ابعاد بزرگتری داشته باشند و ضخامت بدنه آن ها زیاد و قطور باشد ، به طور حتم می تواند وزن های بالا تری را نیز تحمل کند ، بدون اینکه آسیبی دیده و به مشکل بر بخورد . لذا شما مشتریان نیز در هنگام خرید هر نوع قایق بادی بایستی به ابعاد آن توجه داشته باشید . هر چند قایق های بادی اصل و اورجینالی همچون قایق بادی اکسکروشن 5 توسط شرکت سازنده دارای مشخصات کلی می باشد که شما را در خرید یاری کند . به عنوان مثالاین محصول می تواند تا 455 کیلوگرم را تحمل کند که وزن بسیار بالا و ایده آلی خواهد بود . به عبارتی اگر فضای قایق و مساحت آن را در نظر بگیرید و همچنین میانگین وزن هر فرد را 70 کیلوگرم در نظر بگیریم ، می توان گفت که قایق های بادی اکسکروشن به خوبی می توانند تا وزن 5 نفر بزرگسال را به سادگی تحمل کنند . توجه داشته باشید که علت نام گذاری این قایق بادی به عنوان قایق بادی اکسکروشن 5 ، به دلیل ظرفیت آن می باشد که البته این نام از سوی خود شرکت اینتکس قرار داده شده است . هر چند به این نکته توجه داشته باشید که تحمل وزن 455 کیلوگرمی گفته شده ، بیشتر از میانگین وزنی پنج فرد بزرگسال بوده و به شما حتی اجازه آن را خواهد داد تا وسایل و اقلام همراه خود را نیز با خود به داخل قایق بادی ببرید . جنس بدنه آن کاملا ضخیم بوده و در برابر برخورد های سطحی به شکل شگفت انگیزی مقاومت نشان می دهد و سوراخ نمی شود ، چرا که طراحی و تولید این قایق بادی به صورت چند لایه بوده و این مورد بسیار مهم باعث شده است تا قایق بادی به خوبی بتواند در برابر وزن های بالا مقاوم باشد و همچنین در برابر ضربه ها ، کشیدگی ها و ... نیز دوام عالی را از خود نشان دهد . با این حال در صورتی که قایق به هر دلیلی سوراخ شد محفظه باد ثانویه شما را به طور کامل از غرق شدن قایق حفظ خواهد کرد . در ادامه به این مسئله اشاره بیشتری خواهیم داشت. این قایق به صورت کلی از 6 محفظه باد تشکیل شده است، به این صورت که سه صندلی و دو تکه بدنه به صورت جداگانه باد می شوند . با توجه به این ساختار چند محفظه ای ، در صورتی که بخشی از بدنه محص.ل دچار آسیب دیدگی شود ، باد تنها از آن محفظه خالی شده و سایر محفظه ها به صورت ثابت در جای خود باقی مانده و قایق بادی را به همان شکل بر روی آب شناور قرار خواهد داد ، بنابراین شما این فرصت را دارید تا به سادگی خود را به بخش های کم عمق آب و یا به ساحل برسانید و نسبت به تعمیر و رفع آسیب دیدگی کالا اقدام کنید . 

توجه داشته باشید که این طراحی یکی از استاندارد های لازم برای ساخت قایق بادی می باشد تا ایمنی در برابر مشکلات جدی و آسیب های وسیع بالا باشد تا جان افراد و سرنشیان قایق های بادی به خطر نیوفتد . حال میبینیم که برند اینتکس به تمامی این موارد بسیار مهم و فاکتور های ضروری ایمنی توجه داشته و با این وجود قایق بادی اکسکروشن را تولید کرده است . لذا می توان قایق بادی اکسکروشن 5 و یا سایر قایق های اکسکروشن در سایز های کوچک تر را نیز یکی از ایمن ترین و استاندارد ترین قایق های بادی دانست . تصاویر کاملی از بخش های مختلف قایق بادی اعم از کف ، بخش جلویی ، کناره ها و رویه و اعضای داخلی قایق بادی در صفحه محصول قرار داده شده است که می توانید طراحی فیزیکی قایق را مشاهده کنید . بخش جلویی یک دستگیره برای حمل ساده تر دارد تا در صورت نیاز بتوانید از آن طریق قایق را گرفته و بلند کنید و یا به جایی منتقل کنید . توجه داشته باشید که نوع دستگیره به صورت پلاستیکی بوده و پایه آن به صورت یک صفحه در نظر گرفته شده است که فشاری را در هنگام گرفتن دستگیره و بلند کردن قایق بادی به بدنه وارد نکند و اینچنین قایق بادی در هنگام جابجایی و حمل ، از آسیب دیدن مصون باشد . کمی بالاتر از آن طنابی قابل مشاهده است که دور قایق کشیده شده است و در شرایط مختلف کمک حال شخص خواهد شد .

 

شاید برای شما جالب باشد که علت قرار گیری این طناب برای چیست و چه کاربردی دارد . به این طناب ، طناب مهار گفته می شود و در بدنه برخی از قایق های بادی اورجینال وجود دارد و علت آن نیز سهولت در جابجایی قایق بادی در هنگام انداختن به داخل آب و یا خارج کردن قایق دارد ، همچنین این طناب ها کاربرد های بسیار زیاد دیگری دارد که یکی از آن ها این است که شما می توانید با استفاده از آن طناب ، قایق خود را به جایی وصل کنید . به عنوان مثال شما می توانید قایق را به یک ستون در خشکی یا ساحل وصل کنید . یا همچنین می توانید دو قایق بادی را به همدیگر وصل کنید تا در زمانی که بر روی آب هستید ، قایق ها از یکدیگر جدا نشوند . یکی دیگر از کاربرد های بسیار خوب این طناب ها که شاید مهم ترین کاربرد آن نیز باشد ، این است که در مواقعی ممکن است در هنگام استفاده از قایق بادی دوست داشته باشید به داخل آب بروید و سپس دوباره وارد قایق شوید ، در این حالت شما می توانید در هنگام بالا آمدن از این طناب گرفته و راحت تر به داخل قایق وارد شوید . در هر دو قسمت کناری چهار شئ متفاوت قابل رویت است . دو مورد میانی حلقه های پارو می باشد که کار آن حفظ تعادل برای پارو زدن یک شخص است . شئ استوانه ای دور از هم نیز برای قرار دادن پارو و نگه داری آن است که فوق العاده کاربردیست . وجود این اهرم های نگهدارنده پارو می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد تا شما بتوانید در هنگام پارو زدن تسلط بسیار خوبی را داشته باشید و بتوانید قایق بادی را به اطراف هدایت کنید . زمانی که شما از اهرم متصل برای پارو زدن استفاده کنید ، حتی می توانید به صورت همزمان دو پاره را با هر دو دست کنترل کرده و پارو زدن را ادامه دهید . ولی در مواقعی که تعداد سرنشینان بالا بوده و سایر افراد نیز در پارو زدن کمک می کنند ، شما می توانید پارو ها را تقسیم کنید و حتی با تهیه پارو های بیشتر ، به هر فرد اجازه دهید تا کمک کند تا اینچنین با سرعت بیشتر و بدون اینکه خسته شوید از محصول استفاده کنید . به علاوه یک دستگیره کمکی در پشت وجود دارد که می تواند هم برای حمل کردن خود قایق و هم برای کشیدن شناور های دیگر مورد استفاده قرار گیرد .

 

این دستگیره دقیقا شبیه به همان دستگیره ای است که در بخش جلویی قایق قرار داده شده است و در این رابطه نیز در بخش های قبلی اشاره شد و نوع طراحی دستگیره ها و کارایی آن نیز مورد بررسی قرار داده شد . البته شما می توانید در تصاویر قرار داده شده در صفحه محصول این دستگیره ها را مشاهده کنید . محفظه های باد این قایق عبارت است از: محفظه باد شونده خارجی ، محفظه باد شونده داخلی ، سه عدد صندلی ، و کف قایق که برای آسایش بیشتر قرار دارد. جنس بدنه و کف این قایق فوق العاده است . گرچه گزینه های بهتری از این حیث برای کاربرد های متفاوت وجود دارد اما این قایق با قیمت بسیار مناسبی که دارد امکانات فراوانی همچون قابلیت نصب موتور را به شما می دهد . در رابطه با نصب موتور در بخش های بعدی توضیحات کاملی را خدمت شما کاربران گرامی فروشگاه تهران اینتکس خواهیم داد . وجود صندلی های بادی می تواند نشستن را برای شما راحت تر کند تا در هنگام استفاده از قایق ، احساس راحتی کامل را داشته باشید و از استفاده طولانی مدت قایق بادی اکسکروشن ، حس خستگی را گرفتگی عضلات را نداشته باشید . همانطور که اشاره شد ، قایق بادی اکسکروشن 5 اینتکس شامل سه صندلی بادی می باشد که در واقع دو صندلی آن مشابه یکدیگر بوده و صندلی وسطی شامل تکیه گاه نیست . اگر تصاویر محصول را مشاهده کنید ، خواهید دید که این قایق شامل دو صندلی بادی دو نفره تکیه گاه دار است که روبروی یکدیگر نصب می شود . هر یک از این صندلی ها عرض خوبی را داشته و فضا را برای نشستن دو نفر فراهم خواهد کرد . در ضمن یک صندلی نیز در وسط قایق قرار می گیرد که البته فاقد تکیه گاه و پشتی بوده ، ولی بسیار نرم و راحت است و اجازه خواهد داد تا بتوانید به راحتی هر چه تمام بر روی قایق نشسته و به تفریحات آبی خود بپردازید . لازم به ذکر است که این صندلی ها قابل جدا شدن بوده و شما می توانید به دلخواه خود از آن ها استفاده کنید و یا از راه اندازی آن صرف نظر کنید . اگر توجه داشته باشید ، بخش کف محصول نرم و مواج ساخته شده است و شما می توانید برای استفاده از قایق بادی اکسکروشن 5 اینتکس حتی صندلی های بادی قایق را نیز راه اندازی نکنید تا یک قایقی با کف مسطح را داشته باشید که فضای بیشتری را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد . بنابراین هیچ اجباری برای راه اندازی صندلی های قایق نبوده و تنها با راه اندازی آن ، نشیمنگاه های راحت تر را خواهید داشت و با تسلط کافی و بهتر می توانید از قایق بادی نیز استفاده کنید . طراحی رویه مواج و برجستگی هایی که بر روی صندلی قایق و یا در کف آن مشاهده می کنید ، بی علت نبوده و تنها برای زیبایی نیست ، چه بسا اینتکس با این نوع طراحی در ساخت بخش های نشیمنگاهی قایق سعی بر این داشته است تا نرمی و فرم پذیری سطح قایق را بیشتر کند ، لذا در این صورت افراد احساس راحتی بیشتری را خواهند داشت و می توانند برای مدت بسیار طولانی تری از قایق بادی استفاده کنند ، بدون اینکه خسته شوند . 

 

از دیگر ویژگی هایی که در بدنه این قایق وجود دارد ، وجود اهرم های نگهدارنده برای پایه های سایه بان می باشد که به شما اجازه خواهد داد تا با تهیه سایه بان قایق ، بتوانید آن را به راحتی بر روی قایق بادی اکسکروشن 5 اینتکس راه اندازی و نصب کنید تا در روز های تابستانی و آفتابی از گرمای شدید و نور آفتاب در امان بمانید . لذا شما به راحتی می توانید این راه اندازی را انجام دهید و در کمترین زمان سایه بان را بر روی قایق بادی نصب کنید و در هنگام استفاده ، فضای دلچسب تر را برای خود رقم بزنید . در ضمت می توان گفت که قایق بادی اکسکروشن 5 علاوه بر کاربرد تفریحی که دارد ، می تواند به عنوان یک قایق عالی برای ماهیگیری نیز به کار گرفته شود . به طوریکه شما می توانید از اهرم های کناری قایق برای نصب قلاب ماهیگیری نیز استفاده کنید تا در هنگام ماهیگیری نیز بتوانید بر روی قایق نشسته و یا دراز کشیده و استراحت کنید . با توجه به موارد گفته شده ، شما می توانید هر آنطور که دوست دارید ، قایق بادی را راه اندازی و از آن استفاده کنید . قایق اکسکروشن 5 دارای بدنه تقویت شده می باشد و این موضوع آن را متمایز از سایر قایق های بادی کرده است . بدنه این محصول طراحی چند لایه داشته و حتی از رویه پارچه ای نیز برای ساخت استفاده شده است ، به همین جهت است که قایق بادی اکسکروشن 5 به خوبی می تواند در برابر ضربه ، فشار ، کشیدگی ، دماهای مختلف آب و هوا و ... مقاوم باشد . لذا در صورت نصب موتور نیز به قایق بادی آسیبی وارد نمی شود حتی اگر با سرعت بیشتری بر روی اب حرکت کند . و در آخر می رسیم به موضوع موتور قایق بادی و امکان نصب قایق بر روی بدنه قایق بادی اسکروشن 5 اینتکس . نصب موتور از برتری های اکسکروشن 5 در مقایسه با برخی قایق های دیگر است که به واسطه کیت مخصوص آن امکان پذیر است. به این شیوه موتور های مخصوص اینتکس و موتور های بنزینی نیز قابلیت نصب شدن بر روی این قایق را دارا هستند. با استفاده از موتور های مخصوص اینتکس قایق اکسکروشن به حداکثر سرعت 15 تا 20 کیلومتر در ساعت می رسد که تقریبا متناسب ارزیابی می شود . توجه داشته باشید که این اقلام ، از اقلام و تجهیزات مجزای قایق های بادی به حساب می آیند و نیاز است تا برای استفاده از موتور قایق آن را مجزا تهیه کنید و همچنین کیت های نگهدارنده موتور نیز بایستی به صورت مجزا خریداری شود .البته فروشگاه تهران اینتکس که بزرگترین نمایندگی فروش قایق بادی در ایران است ، این اقلام را نیز برای فروش گذاشته است تا شما مشتریان گرامی فروشگاه تهران اینتکس بتوانید در صورت نیاز به هر گونه لوازم جانبی اصلی قایق بادی ، را از فروشگاه خریداری کنید .

 

همچنین پارو های مخصوص قایق بادی اکسکروشن 5 اینتکس را نیز می توانید از فروشگاه خریداری کنید . پارو هایی که برای قایق اکسکروشن در نظر گرفته شده است ، قابلیت ریگلاژ شدن را دارا بوده و شما می توانید در هنگام استفاده ، آن را بلند تر و یا کوتاه تر کنید تا آن طور که راحت تر هستید برای پارو زدن از دسته های پارو استفاده نمایید . برای قایق اکسکروشن 5 اینتکس ، توسط شرکت کیسه حملی نیز قرار داده شده است که شما می توانید برای جابجایی و حمل محصول از آن استفاده کنید . توجه داشته باشید که قایق بادی در ابتدا به صورت وکیوم شده و در داخل کارتن به مشتری ارسال می شود و پس از راه اندازی و استفاده ممکن است به مانند اول جمع نشده و داخل کارتن خود جای نشود . همچنین برای سهولت در نگهداری و جابجایی قایق ، شرکت اینتکس ، این ساک حمل را در نظر گرفته است که به سادگی می توانید قایق را که حتی به صورت کامل و استاندارد تا نشده است را نیز در درون ساک قرار داده و با خود حمل کنید و در سفر ها به سادگی از ان استفاده کنید . برای راه اندازی این قایق ها نیز بهترین راه استفاده از پمپ های باد به خصوص پمپ های باد دستی می باشد که در سفر ها کارایی بسیار عالی را خواهند داشت .