راهنمای خرید و استفاده از تخت خواب بادی ، تخت خواب ها از نمونه بستر های مناسب برای خواب هستند که می توانند خوابی آسوده و  راحت را برای افراد در طول شبانه روز فراهم کنند . داشتن یک بستر نرم و راحت می تواند باعث استراحت کردن کامل مغز و بدن شما شود و اگر بستر نامناسبی را داشته باشید به عبارتی بد خواب شده و در طول روز بعد ممکن است خسته باشید و مغزتان فرمان های درست را ندهد . همچنین خواب می تواند در روند رشد کودکان که در سنین رشد هستند بسیار مهم باشد .

به همین دلیل نیاز است که همواره به فکر تهیه یک تخت ایده آل و یا بستر های دیگر مناسب برای خواب باشید . در جدید ترین نوع تخت خواب ها می توان به تخت خواب بادی اشاره کرد ، این تخت ها همانطور که از نامشان مشخص است به صورت بادی طراحی شده و با متورم کردن آن می توان فرم اصلی را به تخت داد تا بتوان به راحتی از بستر مورد نظر استفاده کرد .

تخت خواب های بادی که امروزه توسط شرکت های بزرگ سازنده محصولات بادی تولید می شود از نظر کیفی و آرگونومی ساخت در بهترین جایگاه قرار دارند به گونه ای که این تخت ها مورد تایید پزشکان ارتوپدیک و … قرار گرفته است به همین دلیل نیز استفاده از تخت خواب های بادی حتی برای بیمارانی که درد هایی در مفاصل و دیگر قسمت های مهم مانند کمر و … را دارند می توانند از تخت خواب بادی استفاده کنند .

تخت خواب های بادی به دلیل نوع طراحی که دارند سطح منعطفی را داشته و می توانند با فرم گیری هر چه بهتر بستر را برای استراحت کردن افراد فراهم می کنید ، برای ساخت بسیاری از تخت خواب های بادی از تکنولوژی رویه مواج بهره می برند چرا که این نوع طراحی باعث می شود تا انعصاف پذیری تخت خواب افزایش یابد ، همچنین رویه مواج باعث می شود تا در هنگام استفاده فشاری که ناشی از وزن فرد است در نقاطی از سطح تخت خواب که فرو رفته است وارد نشود .

از این تکنولوژی برای ساخت تشک بادی مواج مخصوص بیماران زخم بستری طراحی شده است که افرادی که مشکلاتی در مفاصل و کمر خود دارند و حتی مشکل معلولیت ، ناتوانی جسمی و … دارند دیگر در معرض خطر زخم بستر نخواهند بود و همچنین در صورت مبتلا بودن می توانند روند بهبودی خود را طی کنند ، چرا که رویه مواج از وارد شدن فشار در یک نقطه ثابت برای مدت طولانی جلوگیری می کند .

البته وجود رویه مواج در ساخت تخت خواب بادی علاوه بر مزایایی که در بالا گفته شد باعث می شود تا خون بدن و موجود در رگ ها به خوبی جریان داشته باشد ، به طور حتم تمامی انسان ها گرفتگی های عضلانی و رگ ها را پس از بیدار شدن از خواب تجربه کرده اند ، علت این اتفاق عدم گردش خون مناسب در برخی از نقاط بدن است که اغلب در قسمت هایی چون گردن ، کتف ، کمر اتفاق می افتد ، این رخداد به دلیل عدم استفاده از تخت مناسب و عدم قرار گیری مناسب بر روی تخت اتفاق می افتد . رویه مواج تخت خواب های بادی به طور چشمگیری از گرفتگی عضلات و رگ ها جلوگیری می کند .

در مطلب راهنمای خرید و استفاده از تخت خواب بادی به این نکته رسیدیم که تخت خواب های بادی جایگزین مناسبی برای دیگر بستر های خواب هستند و می توان با استفاده از آن ها خوابی آرام و راحت را تجربه کرد . همچنین تخت خواب هایی که از رویه مواج برخوردار هستند بهترین نمونه برای خرید خواهند بود چرا که مزیت های بسیاری را به دنبال دارند . البته تخت خواب های بادی از نظر طراحی رویه مواج متفاوت هستند که می توان به رویه مواج موازی (عمودی یا افقی )، مشبک ، لوزی و … اشاره کرد که نمونه مشبک آن طبی تر از سایر تخت ها می باشد .

تخت خواب ها ممکن است از نظر نوع طراحی و آرگونومی ساخت متفاوت باشند که خرید آن ها بسته به سلیقه مشتریان عزیز دارد . تخت خواب های بادی ممکن است دارای بالش سرخود باشند و ممکن است این بالش های سرخود را نداشته باشد ، بالشی که برای ساخت تخت خواب های بادی در نظر گرفته شده است کاملا استاندارد بوده و ابعادی مناسب دارد ، با این حال این بالش ها قابل جدا شدن نبوده و نمی توان آن را تغییر حالت دارد به همین دلیل اگر فردی هستید که بالش خود را بسیار جابجا می کنید پیشنهاد می کنیم که تخت خواب های بادی را خریداری کنید که بالش نداشته باشند .

از آن جا که بالش سرخود کمی از مساحت تخت خواب را اشغال می کند ، در صورت نیاز نداشتن به بالش سرخود نمونه های بدون بالش را خریداری کنید تا فضای بیشتری را برای خوابیدن داشته باشید . البته ابعاد تخت خواب ها نیز کاملا ایده آل و استاندارد بوده و از کمبود فضا برای استراحت کردن نگران نباشید . تخت خواب بادی خوب است که لبه های بادی داشته باشد تا بتواند از افتادن شما جلوگیری کند . همچنین وجود لبه در قسمت بالایی تخت خواب ( در صورت نبود بالش سرخود ) می تواند از سر خوردن بالش جداگانه شما جلوگیری کند .

تخت خواب بادی به صورت یک نفره و دو نفره طراحی شده است که شما می توانید به نسبت نیاز خود یکی از آن ها را خریداری کنید ، طول و عرض تمامی تخت خواب ها استاندارد است و تنها ممکن است چند سانتی متر با یکدیگر اختلاف داشته باشند . اما ارتفاع تخت خواب های بادی ممکن است متفاوت باشد که در صورت مهم بودن در هنگام خرید تخت خواب بادی به ارتفاع آن توجه داشته باشید . تخت خواب هایی که ارتفاع بیشتری دارند از نظر ظاهری بسیار شیک تر بوده و می تواند محیط اتاق را زیبا تر کند .

پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید تخت خواب بادی به اصل بودن محصول توجه داشته باشید ، شرکت هایی چون اینتکس ، بست وی ، جیلونگ و کلمن از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده تخت خواب های بادی می باشند که سال های سال است در فروش تخت خواب بادی در طرح ها و مدل های متنوع فعالیت دارد ، انتخاب تخت خواب های این برند ها بسیار توصیه می شود چرا که از نظر سطح کیفی بسیار عالی و استاندارد هستند .

و اما روند استفاده از تخت خواب بادی و راه اندازی آن بسیار ساده است چرا که تمامی تخت خواب های بادی دارای پمپ باد سرخود هستند ، این پمپ های باد سرخود برقی بوده و با اتصال آن به برق شهری شروع به کار می کنند ، قدرت پمپ های بادی که برای تخت خواب بادی استفاده می شود بالا بوده و به طور میانگین پر شدن تخت خواب های بادی دو نفره بزرگ کمتر از ۴ دقیقه و تخت خواب های بادی یک نفره کمتر از ۲ دقیقه به طول می انجامد .

این پمپ های باد همچنین قابلیت وکیوم و تخلیه باد تخت را نیز دارند که سرعت آن نیز به میزان پر کردن تخت به طول می انجامد ، به همین علت است که راه اندازی و استفاده از تخت خواب بادی بسیار ساده می باشد . پیشنهاد می کنیم که محل قرار گیری تخت خواب بادی را به دقت انتخاب کتید ، وسایل تیز و برنده می تواند به تخت خواب آسیب برساند ، استفاده از زیر انداز برای راه اندازی تخت بر روی آن می تواند مفید باشد .

در صورت آسیب دیدن تخت خواب نیز نگران نباشید چرا که این محصولات قابلیت تعمیر دارند ، شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اینتکس انواع تخت خواب های بادی با کیفیت و اصل را مشاهده و مشخصات هر کدام را مطالعه نمایید .