جکوزی بادی چیست

در واقع استخر های آب کوچکی هستند که برخلاف استخر ها آب آن جریان داشته و دمای بیشتری داشته و عمدتا برای استفاده یک نفره یا چند نفره طراحی می شوند . این محصولات در واقع نمونه صنعتی از آب گرم های طبیعی باشند که می توانید با احداث و یا خرید نمونه های آماده ، جکوزی هایی را در داخل حمام و دیگر قسمت های خانه مورد استفاده قرار دهید .

استفاده از این محصولات می تواند تسکین دهنده درد های مفصل ، استخوان و گرفتگی های عضلانی باشد ، از این رو بیشتر افراد با استفاده از جکوزی ها به آب درمانی و برخی از بیماری های عضلانی ، مفصلی و … می پردازند .

برادران جکوزی اولین نفراتی بودند که شرکتی با نام خودشان در آمریکا تاسیس کردند که این استخر های آب کوچک را با طراحی متفاوت با عنوان جکوزی به بازار های جهانی عرضه کردند .

این محصولات در ایران با همان نام جکوزی و گاهی نیز با نام های دیگری چون وان آب گرم چرخان یا حوض آب چرخان شناخته می شوند . با گذر زمان و با پیشرفت تکنولوژی امروزه انواع محصولات طراحی شده اند که ساختار متفاوتی دارند.

از جمله محصولات تولید شده مدرن می توان به جکوزی پیش ساخته یا بادی اشاره کرد که می توان آن ها را با قیمت مناسب تری خریداری کرد ، این قبیل جکوزی ها دارای ویژگی های بسیار خوبی هستند که در این مطلب به صورت اختصاصی به بررسی جکوزی بادی ، ویژگی ها ، مزایا ، نوع طراحی و ساختار آن خواهیم پرداخت .

جکوزی های معمولی عمدتا از بدنه بتنی ، سیمانی و یا فایبرگلاس ساخته شده اند که هزینه ساخت آن ها نسبتا بیشتر بوده و بیشتر برای استفاده دائمی از آن ها استفاده می شود و امکان جابجایی در آن ها وجود ندارد .

اما این محصول که از جدید ترین نوع محصولات ها هستند  ، وزن بسیار سبک تری داشته و محصولاتی پرتابل و قابل حمل به شما می آیند به همین دلیل شما می توانید آن ها را پس از هر مرحله استفاده جمع کرده و یا در محل دیگری راه اندازی کنید .

نوع طراحی این کالا ها ، راه اندازی و استفاده از آن ها را ساده تر کرده است تا به سهولت بتوانید با استفاده از یک پمپ باد محصول خود را راه اندازی کنید . محصولات بادی یا پیش ساخته جدید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار اند به طوریکه حتی می توان آن ها را جایگزین بسیار مناسبی برای جکوزی های بتنی یا فایبرگلاسی دانست .

جنس بدنه جکوزی بادی چیست ؟

جنس محصول ، جنس بدنه جکوزی بادی چیست ؟ به مانند بیشتر محصولات بادی اورجینال موجود در بازار از pvc های ضخیم و با کیفیت ساخته شده است . پی وی سی ها از نمونه اجناس بسیار با کیفیت و مرغوبی هستند که ویژگی ها و مزایای بسیار عالی آن ها باعث شده است تا تولید کنندگان محصولات بادی و همچنین جکوزی بادی آن را جایگزین اجناس پلاستیکی و مضر کنند .

pvc از مواد اولیه غیر سمی و شیمیایی ساخته شده است به همین دلیل هیچگونه آسیب های پوستی را برای افراد ایجاد نمی کند . pvc همچنین در برابر آب و رطوبت های زیاد مقاوم است و هیچگاه پوسیده و یا ضعیف نمی شود ،

از طرفی استحکام بالای آن در برابر نور خورشید و اشعه های مضر خورشیدی و البته دماهای مختلف آب و محیط موجب شده است تا اکثر این محصول را از این جنس تولید کنند . بدین ترتیب شما می توانید بدون نگرانی حتی جکوزی های بادی خود را در فضاهای باز مانند حیاط خانه راه اندازی کنید ، بدون اینکه نگران آسیب دیدن آن ها در مجاورت با نور آفتاب باشید .


طراحی جکوزی های بادی در اشکال هندسی مختلفی تولید شده اند که متنوع ترین و پر فروش ترین محصول ، جکوزی های گرد ، مربعی می باشد . عمدتا جکوزی های بادی با توجه به جنس و نوع ساختاری که دارند تنوع در اشکال هندسی آن کمتر بوده و محدود به کالاهای بادی مربع ، مستطیل ، گرد ، بیضی ، ۶ و ۸ ضلعی می باشد و نمونه های منحنی در مدل ها دیده نمی شود .جکوزی های بادی نیز به مانند دیگر محصولات مشابه دارای پمپ های قدرتمندی برای پمپاژ و همچنین تصفیه آب دارند که با وجود این دستگاه ها ، جکوزی های بادی پکیج کامل و مناسبی برای مصارف خانگی باشد . رنگبندی در جکوزی های بادی و همچنین نوع طراحی بیرونی آن ها متغییر بوده به همین دلیل خریداران می توانند با توجه به سلیقه خود ، جکوزی بادی خود را خریداری کند .

برخی از جکوزی های بادی دارای نشیمنگاه های بادی در قسمت داخلی جکوزی می باشد که استفاده از محصول را راحت تر کرده تا فرد بتواند زمان بیشتری را در جکوزی نشسته و ریلکس کند . برخی از مدل های جدید تر جکوزی بادی دارای لامپ های LED در دیواره های کناری هستند که با نور دهی ، جکوزی را زیبا تر و محیطی آرامش بخش را ایجاد می کند .

جکوزی بادی چیست ؟

لوازم جانبی جکوزی بادی

در جکوزی های بادی عمدتا دو تا سه دستگاه وجود دارند که به ترتیب پمپ آب ، تصفیه آب جکوزی و هیتر یا گرمکن آب می باشد ، وجود این دستگاه ها موجب شده تا جکوزی های بادی نیز به عنوان کالاهای استاندارد مورد استقبال زیادی قرار بگیرند .بیشتر آنها تنها دارای یک پمپ باد تصفیه آب و هیتر هستند که علاوه بر تصفیه آب استخر می تواند با پمپاژ قوی آب ، آب موجود در استخر را نیز به جریان بیاندازد . البته در برخی از نمونه ها نیز پمپ آب دیگری در جهت پمپاژ آب قرار دارد تا بدین ترتیب افراد بتوانند در هر زمانی که نیاز است از پمپ تصفیه آب خود استفاده کنند .

پمپ تصفیه جکوزی بادی چیست ؟وجود پمپ تصفیه آب آنها بسیار مهم است چرا که این محصولات حجم و ظرفیت نسبتا بالایی دارند و نیاز است تا در هر دوره ای از زمان آب داخل محصول را تصفیه کنید تا اینچنین از هدر رفتن آب نیز جلوگیری کنید .

استفاده مکرر از این محصولات می تواند موجب کدر شدن و البته آلوده شدن آب داخل ان شود بنابراین وجود این گونه پمپ ها به مانند استخر های بزرگ ضروری خواهد بود . پمپ های تصفیه آب قرار گرفته در کنار این ها عمدتا به صورت فیلتری و از نوع کاغذی هستند که می توانید در صورت کثیف شدن فیلتر ها پس از هر دوره ، آن را تعویض کنید .

هیتر یا گرمکن جکوزی بادی چیست, هیتر یا گرمکن آب که از مهم ترین دستگاه های موجود در کنار محصول می باشد ، در نمونه های بادی نیز به کار گرفته شده اند . اغلب هیتر های استفاده شده دراین محصولات دارای صفحه نمایش دیجیتالی بر روی خود هستند که فرد می تواند با استفاده از دکمه های کنترلی ، میزان حرارت و دمای آب را تغییر دهد و یا در هر لحظه دمای آب را چک یا آن را روی دمای خاصی تنظیم کند .

قدرت پمپ های تصفیه آب و همچنین گرمکن های آب محصولات بادی با توجه به شرکت های سازنده و همچنین ابعاد و ظرفیت آن متغییر است که در هنگام خرید جکوزی بادی خود می توانید اطلاعات محصول را از فروشگاه و یا مطالب درج شده بر روی کارتن محصول مطالعه کنید . تمامی این دستگاه ها به صورت برقی بوده و با انرژی برق کار می کنند که البته با طراحی ایمن در کنار محصول نصب و استفاده می شوند و هیچگونه خطری ندارند .

بهترین و با کیفیت ترین محصولات بادی موجود در بازار توسط برند های بست وی و اینتکس ساخته شده اند که از نظر سطح کیفی بهترین مدل ها را داشته و از پر فروش ترین جکوزی های بادی به شمار می آیند . اگر قصد خرید جکورزی بادی را دارید پیشنهاد میکنیم راهنمای خرید جکوزی بادی را مطالعه بفرمایید