قایق های بادی یکی از دوست داشتنی ترین محصولات بادی هستند که امروزه طرفداران بسیار زیادی را در سراسر دنیا و حتی در داخل ایران پیدا کرده است ، و اما این محبوبیت بی دلیل نبوده چرا که با استفاده از این محصولات می توانید به راحتی قایق های فایبرگلاسی و نیز چوبی کارایی داشته باشد ، از این محصولات بی نظیر می توان در زمینه های مختلفی استفاده کرد ، از جمله بیشترین استفاده ها از قایق های بادی جنبه تفریحی دارد ، این قایق ها که دارای طراحی بسیار عالی هستند می توانند چندین نفر را مطابق با آستانه نحمل وزن افراد ، بر روی آب نگه دارد و با استفاده از وسایل هدایت کننده مانند پارو و یا موتور های برقی به تفریحات خود بپردازید . این قایق های بادی در انواع بسیار متنوعی تولید شده اند که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند ، به همین دلیل نیز ممکن است نحوه استفاده ، راه اندازی و نگهداری آن ها متفاوت باشند . شرکت های بسیار زیادی در زمینه تولید و فروش قایق بادی فعالیت می کنند که در این میان می توان به شرکت های بزرگ بست وی و اینتکس اشاره کرد ، این دو شرکت که سال های زیادی را در زمینه ساخت و فروش محصولات بادی فعالیت می کنند ، در طی این سال ها و با کسب تجربه توانستند محصولاتی جدید تر را با کیفیت بسیار بالا ارائه کنند ، به طوری که قایق های بادی تولید شده توسط آن ها امروزه توانسته جایگزین بسیار عالی و مناسبی برای قایق های فایبرگلاسی و یا چوبی باشد .

قایق های بادی همانطور که گفته شد در انواع بسیار متنوعی تولید شده اند و از نظر ساختاری ، طراحی ، ابعاد ، جنس و ... متفاوت هستند ، به همین دلیل هر خریدار بایستی با توجه به این عوامل خرید های خود را انجام دهند . یکی از دغدغه های اصلی خریداران قایق های بادی این است که محصولشان را از چه مدل و چه جنسی خریداری کنند تا بتوانند محصولی با کیفیت و با طول عمر بالایی داشته باشند . هدف از ارائه این مطلب بررسی قایق های بادی از نظر جنس می باشد تا ببینیم که تفاوت قایق بادی برزنتی و قایق بادی ساده در چیست ، برای کسب اطلاع از تفاوت میان این دو قایق بادی پیشنهاد می کنیم که در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بتوانید در هنگام خرید قایق بادی انتخاب درستی را انجام داده و بتوانید انتظاراتتان را با داشتن و خرید یک قایق بادی خوب برآورده کنید . قایق های بادی فارغ از نوع طراحی ، آرگونومی ساخت و نیز ابعاد آن ها ، از اجناس مشابهی برای ساخت آن ها استفاده می شود که ممکن است این اجناس کمی با یکدیگر متفاوت باشند . قایق های بادی نیز از نظر جنس به دو دسته قایق بادی برزنتی و قایق بادی ساده تقسیم می شوند ، در ادامه بیشتر با این دو قایق بادی آشنا خواهیم شد .

 

 

تفاوت قایق بادی برزنتی و قایق بادی سادهتمامی قایق های بادی دارای یک قسمت محفظه هستند که از طریق آن می توان لایه ها و بدنه قایق بادی را باد کرد ، این لایه ابتدایی در بیشتر قایق های بادی به صورت یکسان بوده و بیشتر از جنس pvc تشکیل شده است ، پی وی سی از سری اجناس بسیار با کیفیت و پر کاربرد در تولید قایق های بادی هستند که از ترکیبات شیمیایی و در عین حال غیر سمی تولید شده اند که هیچ گونه خطری برای محیط زیست نداشته و کاملا با آن سازگار است ، pvc دارای خاصیت لاستیکی بوده و در لایه ای نازک و ضخیم برش داده می شود ، همچنین به دلیل خاصیت کشسانی بالای خود به راحتی می تواند در برابر فشار های بالا دوام بیاورد و با کش آمدن وزن افراد و دیگر وزن های وارد شده را بر روی سطح خود پخش کرده و از ترکیدن و یا پاره شدن جلوگیری کند . این جنس می تواند به خوبی باد را در خود محفوظ نگه دارد و از خروج آن به بهترین شکل جلوگیری کند . به وجود آمدن نشتی در بدنه قایق های بادی از نقاط ضعف یک قایق غیر استاندارد و بی کیفیت است ، چرا که قایق های بادی با کیفیتی که اغلب توسط برند های معتبر و از اجناسی چون پی وی سی و برزنت تولید می شود به هیچ عنوان به خودی خود دچار این آسیب دیدگی ها نخواهند شد و می توانند سال های سال به خوبی روز اول مقاومت و کارایی داشته باشند .

 

 

قایق بادی ساده

تفاوت قایق بادی برزنتی و قایق بادی سادهpvc همچنین در برابر رطوبت و در برخورد با آب بسیار مقاوم است و در تماس طولانی با آب هیچگاه پوسیده یا ضعیف نمی شود . قایق های بادی ساده را به این دلیل ساده می نامند که تنها توسط پی وی سی ساخته می شوند و جنس دیگری در ساخت آن دخیل نیست ، اما با این حال مقاومت آن ها نیز بسیار زیاد است چرا که قایق بادی ساده از ساختار چند لایه pvc برخوردار هستند ، اغلب قایق های بادی ساده از دو یا سه لایه پی وی سی ساخته شده اند که هر لایه آن از ضخامت بالایی برخوردار اند ، در مقایسه pvc استفاده شده در قایق های بادی و نیز دیگر محصولات بادی میبینیم که لایه های استفاده شده در ساخت قایق های بادی بسیار ضخیم تر از دیگر محصولات است به همین دلیل نیز مقاومتی بسیار بالا دارند و می توانند به بهترین شکل در برابر ضربه ها و دیگر عوامل مقاومت کنند . قایق های بادی ساده را می توان حتی در صورت آسیب دیدگی به راحتی تعمیر کرد ، از آن جا که آخرین لایه استفاده شده در ساخت قایق های بادی ساده همان pvc می باشد ، شما می توانید به مانند دیگر محصولات بادی چون استخر بادی ، تخت خواب بادی ، تشک بادی ، مبل بادی ، کاناپه بادی ، قلعه بادی کودک ، تشک بادی روی آب ، تویوپ ها و ... قایق بادی آسیب دیده خود را تعمیر کنید . برای تعمیر بدنه پی وی سی محصولات بادی برچسب های تعمیراتی ارائه شده است که می توان با استفاده از آن ها قایق های بادی ساده را تعمیر کرد ، این برچسب های تعمیری که از نظر جنس به مانند جنس بدنه قایق های بادی ساده هستند را می توانید به چسب قرار گرفته در داخل بسته تعمیرات آغشته کنید و محل آسیب دیده را به بهترین شکل ترمیم کنید . در مقالات و مطالب موجود در سایت در رابطه با تعمیر قایق های بادی راهنمایی های لازم انجام شده است که می توانید با مراجعه به آن به بهترین شکل قایق بادی خود را ترمیم کنید .

 

 

قایق بادی برزنتی

تفاوت قایق بادی برزنتی و قایق بادی سادهقایق های بادی برزنتی نیز ممکن است از نظر ظاهری شباهت هایی با قایق های بادی ساده داشته باشد و همچنین طراحی و آرگونومی ساخت آن ها مشابه یکدیگر باشد اما از نظر جنس متفاوت هستند ، این نوع قایق ها نیز بیشتر از لایه های درونی از جنس pvc ساخته شده اند با این تفاوت که یک لایه دیگر از جنس برزنت قسمت رویه قایق بادی را تشکیل داده است ، وجود این رویه برزنتی باعث شده است تا مقاومت این نوع قایق ها چندین برابر شود ، برزنت نمونه ای از پارچه های مترکم و نخی است که دارای خاصیت ضد آبی است ، همچنین ضخامت لایه های آن بسیار بالا می باشد به همین دلیل نیز به بهترین شکل می توانند در برابر فشار ها و ضربه مقاوم باشند ، در مقایسه بین ضخامت لایه های قایق های بادی برزنتی و قایق بادی ساده می توان گفت که قایق بادی برزنتی ضخامت بسیار بیشتری به نسبت نوع دیگر دارد و می تواند محافظ بسیار خوبی برای قایق باشد ، این رویه برزنتی که بیشتر بر روی یک لایه pvc داخلی قرار می گیرد ، امکان آسیب پذیری لایه پی وی سی را به صورت چشمگیری کاهش می دهد . به همین دلیل اگر به دنبال قایق بادی هستید که از مقاومت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار باشند ، قایق بادی برزنتی را انتخاب کنید . در صورت آسیب دیدن قایق بادی برزنتی تعمیرات آن کمی مشکل تر از قایق های بادی ساده است چرا که لایه برزنتی قایق مانع از تعمیر سریع محصول می شود ، اما با این حال قایق های بادی برزنتی نیز کاملا قابلیت تعمیر را دارند .

 

 

تفاوت قایق بادی برزنتی و قایق بادی سادهاز دیگر تفاوت های قایق بادی برزنتی و قایق بادی ساده می توان به وزن آن ها اشاره کرد ، بیشتر قایق های بادی بزرگ را از جنس برزنت تولید می کنند تا محصول به سادگی دچار آسیب نشود ، اما با این حال در صورت مقایسه دو قایق برزنتی و ساده در ابعاد و اندازه های یکسان میبینیم که قایق های بادی برزنتی از وزن بالاتری به نسبت نوع دیگر خود برخوردار است ، علت آن نیز استفاده از بدنه برزنتی و سنگین تر محصول می باشد . همچنین حجم بسته بندی این دو محصول نیز متفاوت است ، در مقایسه بین این دو قایق بادی میبینیم که قایق های بادی برزنتی به دلیل داشتن لایه های ضخیم تر به نسبت قایق های بادی ساده دارای حجم بیشتری بوده و بسته بندی بزرگ تری دارد . و اما اگر در سفر های خود و .. کمبود جا دارید و دوست دارید محصولی کم حجم و با وزن کم داشته باشید ، قایق های بادی ساده را انتخاب کنید اما اگر با این مشکل مواجه نیستید بی شک قایق بادی برزنتی بهترین گزینه برای شما خواهد بود . بیشتر قایق های بادی که قابلیت نصب موتور بر روی خود را دارند از جنس برزنت ساخته شده اند چرا که سرعت حرکت اینگونه قایق ها به مراتب بیشتر بوده و ممکن است بر اثر سرعت بالا ضربه های برخوردی با سطح آب محکم تر باشد به همین دلیل نیز قایق های بادی بزرگ و موتور دار را از جنس برزنت تولید می کنند . در نقطه مقابل آن قایق های بادی ساده بیشتر برای آب های آرام کارایی دارند و شما می توانید از آن ها در دریاچه ها ، برکه ها و حتی دریاهایی که آرام هستند استفاده کنید ، حفظ تعادل در هر دو این قایق های بادی به بهترین شکل انجام میگیرد چرا که طراحی هر دو آن ها بسیار عالی است . شما عزیزان می توانید با مراجعه به فروشگاه intex انواع قایق های بادی برزنتی و ساده را مشاهده کنید و به ساده ترین شکل و از سه طریق تلفنی ، حضوری و اینترنتی خرید های خود را انجام دهید .