بهترین مارک قایق های بادی اینتکس

بهترین قایق بادی که مناسب رودخانه و آبهای کم عمق و سنگلاخ وجود دارد قایق بادی مارینر است که از جنس فایبرگلاس نرم ساخته شده و کیفیت بسیار بالایی دارد کف این قایق از یک حفاظ کاچوپی تشکیل شده که به صورت کرکره ای کف قایق پهن میشود ، این مدل قایق بادی از 4 محفظه جدا باد میشود و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است ما یک نمونه از عکس آن را در وب سایت جهت معرفی این کالا به نمایش میگذاریم

از ویژگی قایق بادی و قایقهای اینتکس میتوان به کمجا بودن آنها اشاره کرد که حمل و نقل آنه بسیار آسان و راحت است قبل از باز شدن و باد شدن حجم آنها بسیار کوچک است تا حدی که میتوان آن را با یک دست براحتی جابجا کرد. اما در قایق های فایبرگلاس و غیره این امکان وجود ندارد و برای حمل و جابجایی آنها نیاز به نیروی انسانی یا دستگاههای صنعتی  میباشد.

سوال اینجاست که قایق های بادی با و وجود اینکه بسیار کوچک و کم جا هستند آیا کیفیت لازم را برای استفاده در دریا ، مرداب ، سد ، رودخانه و دریاچه را دارند؟ البته در خصوص این نکته باید بگوئیم قایق های اینتکس مدل های بسیار زیادی دارند و همه آنها هم قابل اطمینان نیستند و هر قایقی را برای دریا و آبهای پرعمق نمیتوان استفاده کرد ما قایقهایی را که برای استفاده در این محل ها مناسب هستند را در صفحه توضیحات هر قایق عنوان کرده ایم .

کدام قایق بادی مناسب دریاست؟ قایق هایی که مناسب استفاده در دریا هستند چند مدل تولید شده است ، قایق بادی مینی مارینر ، قایق بادی مارینر ، قایق بادی اکسروکشن و قایق های سی هاوک اینتکس ، دلیل قابل اطمینان بودن آنها هم نوع جنس ، مارک آن ، کیفیت تولید آن و در نهایت قیمت های مناسب آنهاست.

اگر در هنگام استفاده از قایق بر روی آب قایق ما سوراخ شد چه اتفاقی می افتد و آیا ممکن است قایق غرق شود؟ اولا" قایق های اینتکس به لحاظ کیفیت بسیار مطمئن تولید شده اند که امکان سوراخ شدن آنها بسیار کم است دوما" تمامی قایق های شرکت اینتکس طوری طراحی شده اند که برای باد کردن آنها از 3 الی 5 قسمت جدا باید استفاده شود و هر تکه از قایق دریچه مخصوص باد خود را دارد و ما فرض بگیریم که در هنگام استفاده از قایق ، یکی از آن قسمت ها سوراخ شده است ، چون دیگر قسمت های قایق همچنان باد دارد و آسیبی به دیگر قسمت ها  نرسیده است باد همچنان داخل آنها جریان دارد و از غرق شدن قایق بادی شما جلوگیری میشود.
اگر در هنگام ماهیگیری قلاب ماهیگیری به بدنه قایق برخورد کند در واقع یکی از قسمت های قایق خالی از هوا میشود و قسمت های دیگر آن همچنان پر از باد میباشد و امکان فرو رفتن قایق به داخل آب ممکن نیست همچنین اینگونه محصولات از استاندارد های جهانی برخوردار هستند و کاملا" ایمن هستند.

قایق بادی خوب چه امکاناتی دارد؟  در این نکته اولین چیزی که برای داشتن یک قایق بادی خوب و مناسب باید در نظر بگیریم برند آن است که با نام intex تولید شده باشد ، سپس یک قایق خوب و مناسب باید قابلیت نصب موتور داشته باشد ، جای لنسر و نصب سایبان داشته باشد ، پارو و لوازم جانبی از قبیل ساک حمل ، طناب اطمینان ، و جای نشیمن راحت برای آسایش بیشتر داشته باشد.

جنس قایق بادی از چیست؟  70% قایق های شرکت اینتکس از جنس pvc بوده و حدود 30% آن از فایبرگلاس و الیاف ابریشمی است ، که بسیار ایمن و قابل اطمینان میباشند.

لوازم جانبی قایق بادی عبارتست از پارو آلومینیومی ( یک جفت ) پمپ جهت باد شدن قایق ، طناب برای مواقع ضروری و نجات ، برچسب تعمیرات ، ساک جهت حمل و نقل قایق بادی ، یک عدد ساک جهت لوازم شخصی و ماهیگیری ، و همچنین نشیمنگاه های بادی جهت نشستن در داخل قایق بادی .

خیلی از مشتریان و خریداران اینگونه محصولات این سوال را دارند که آیا سایبان میتوان برای آنها تعبیه کرد یا خیر ؟

در جواب این سوال باید گفت که شرکت تولید کننده محصولات بادی برای آن محصولی تولید نکرده است اما میتوان برای سایبان آن از برزنت استفاده کرد و این کار را بیشتر چادر دوزی ها انجام میدهند.

پارو قایق در صورت شکستگی یدکی دارد ؟

بله در صورت شکستگی رابط مابین دسته پارو یدکی آن در شرکت تهران اینتکس موجود میباشد.

قایق بادی به دلیل متفاوت بودن از ابزار های درون آبی کمتر مورد توجه افراد قرار می گیرد، عده ای نیز بر این باورند که استفاده از آنها در شرایط متفاوت مخاطره آمیز بوده و نمی توان از آن برای مدت طولانی بهره برد. از این رو بر خود دانستیم تا مقاله ای جداگانه را به توضیحات مربوط به تمامی قایق های بادی و مصارف آنها اختصاص دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا کاربرد های قایق بادی اینتکس را به صورت مفصل به شما شرح دهیم. خواندن این مقاله برای کسانی که قصد خرید قایق بادی را نداشته باشند نیز خالی از لطف نیست.

مقاومت و جنس بدنه قایق ها را می توان میان استخر های پیش ساخته و سایر مواد PVC تولید شده تا به امروز قرار داد، چراکه نه فشاری به اندازه استخر های پیش ساخته به آنها وارد می شود و نه مقاومت سایر محصولات بادی برایشان کافی است، از این رو اینتکس ترجیه داده ماده ای تولید کند که هم از نظر هزینه ای مقرون به صرفه باشد و هم مقاومت بسیار خوبی در شرایط متفاوت داشته باشد، البته تمامی قایق های تولید شده تا به امروز در یک کیفیت نمی باشند و هر کدام از آنها از ماده پی وی سی جداگانه ای ساخته می شوند که باعث ایجاد دسته بندی های متفاوتی نیز در کنار انواع متفاوت قایق می شود. برای مثال برخی از قایق های بادی را می توان در رودخانه نیز استفاده کرد اما برخی از قایق ها تنها مناسب آبهای کم عمق و آرام همانند استخر هستند و با کوچکترین ضربه های بیش از توان آنها کنترل از سوی شخص استفاده کننده خارج می شود و گه گاهی صدمات جبران نا پذیر مالی و جانی را وارد می کند به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله و قایق های مناسب برای استفاده در شرایط متفادت را به دقت شناخته تا در شرایط متفاوت از آنها استفاده کنید. در حالت کلی استفاده محل های استفاده از قایق به چند دسته تقسیم می شوند، دسته اول استخر های به نسبت بزرگی است که کودکان توانایی قرار گرفتن درون آن به دلیل عمق به بیش از یک متر و نیم را ندارند، دسته دوم آبهای آرام با عمق زیاد است، سد و دریاچه را می توان در این دسته بندی قرار داد، دسته بندی بعدی دریا و اقیانوس ها را شامل می شود که قایق های قرتمند و مقاوم تری در مقایسه با دو دسته قبلی نیاز دارند، آخرین دسته بندی مختص رودخانه ها و آبهای خروشان است، افرادی که در این سطح قایق سواری می کنند کاملا حرفه ای بوده و توضیحات را به خوبی درک خواند کرد، پس از ذکر قایق های مناسب چهار دسته بندی فوق نزد انواع قایق های بادی تولید شده تا به امروز در سری های متفاوت تولید شده به دست اینتکس خواهیم رفت. 

قایق بادی مناسب استخر 

 

در حالت کلی تمامی قایق ها توانایی و مقاومت استفاده شدن درون استخر را دارند چراکه در این حالت فشار زیادی به آنها وارد نمی شود، از این رو تنها ابعاد و کاربردی که از آن می شود مهم است که بدون شک در چنین شرایطی تنها مصارف تفریحی برای کودکان باقی می مانند چراکه بزرگسالان ترجیه می دهند از تشک های بادی روی آب استفاده کنند و نیازی به امنیت بیشتر نیز در صورت بلد بودن شنا ندارند. از این رو سری قایق های پسیستر و کلاب را به کسانی که قصد چنین استفاده ای دارند پیشنهاد می کنیم، این قایق ها قیمتی فوق ارزان دارند و در برخی مدل ها دو دو یا سه کودک را به صورت همزمان پشتیبانی می کنند که به واقع فوق العاده است.


قایق های بادی مناسب آبهای عمیق آرام

 

آبهای عمیق ولی آرام عبارت اند از آبهایی که عمقی بیش از 3 متر دارند و بخش بسیار گسترده و وسیعی را نیز در بر می گیرند، برای مثال سد و دریاچه در این دسته بندی قرار می گیرند، برای اینکه در چنین محل هایی از داشتن قایق بهره مند شوید می بایست برای چهار نفر حداقل مبلغ 430 هزار تومان را اختصاص دهید، چنین قایقی به هیچ وجه نباید دچار واژگونی شود به علاوه در صورت سوراخ شدن نا خواسته نیز توانایی حمل سرنشینان خود را به کناری آب داشته باشد، قایق های سی هاک، چلنجر و اکسکروشن بیشتر به همین منظور ساخته شده اند و استفاده از آنها نیز در همین حالت به شما پیشنهاد می شود. این دسته از قایق ها چند محفظه باد برای امنیت بیشتر داشته و ابعاد مناسبی نیز در مقایسه با قیمت و تعداد افرادی که در یک زمان می توانند از آن استفاده کنند دارد. در ادامه و در بخش سری توضیحات هر قایق، اطلاعات بیشتری را در مورد کاالا های متفاوت منتشر خواهیم کرد.


قایق بادی مناسب دریا و اقیانوس

 

به طور کلی و به هیچ وجه نمی توان به ظاهر آرام و دوست داشتنی دریا اعتماد کرد، به همین دلیل شنا کردن برای غواصان نیز در این شرایط دشوار تر بوده و اشخاصی که تازه شروع به تفریحات آبی کرده اند به هیچ وجه نباید محیط امن استخر را با دریا و یا اقیانوس تعویض کنند. قایق هایی که برای دریا و اقیانوس ساخته شده اند نیز از این حیث کاملا متفاوت هستند، قایق هایی که برای دریا مناسب هستند در ظاهر شباهت بسیاری به محصولاتی که در سد استفاده می شوند دارند اما برای کارایی بهتر لازم است به برخی نکات همچون استفاده با سرنشینان کمتر توجه کنید، برای مثال اگر یک قایق 5 نفره خریداری می کنید بهتر است در دریا به صورت چهار نفره برا امنیت بیشتر از آن استفاده کنید.  قایق هایی که در دریا می توانند مورد استفاده قرار گیرند عبارت اند از محصولاتی همچون مارینر و اکسکروشن که دارای طراحی خوب و مقاوم در برابر موج های آرام و بدون خطر است. دو قایق مارینر و اکسکروشن در تمامی مدل های خود دارای چند محفظه باد می باشد. بخش اصلی قایق ماارینر به چهار قسمت تقسیم شده است و از چهار سوی محصول به صورت مجزا باد می شود به علاوه برای مستحکم تر شدن کف آن نیز باد می شود اما قایق بادی اکسکروشن کاملا متفاوت تر از قایق مارینر ساخته شده و از دو محفظه گرد سر تا سری ساخته شده است.با سوراخ شدن هر کدام از این دو محفظه باز هم قایق استحکام و فرم خود را حفظ خواهد کرد، به علاوه کف باد شونده محصول نیز در همین راستا کمک شایانی می کند. طراحی سری قایق های مارینر و اکسکروشن به نحوی است که لبه های آن ها کمی بالا تر از سطح آب می باشند و با بالا و پایین آمدن آب ضربه ای به آن وارد نمی شود.

قایق بادی مناسب رودخانه

 

 

تنها قایق بادی که می تواند میزبان مسافران خود طی مسیر خروشان و غیر قابل پیش بینی رودخانه باشد جیمینی می باشد. این قایق در قسمت کف خود آلومینیوم داشته و به دلیل طراحی تیز گونه خود به هیچ وجه واژگون و سوراخ نمی شود بعلاوه در حالت بسیار تند و تیزی نیز حرکت می کند. طراحی این قایق به نوعی از کلک های قدیمی الهام گرفته شده است.

انواع قایق بادی

در بخش قبل به توضیحاتی مبنی بر محل هایی که از قایق های بادی استفاده می شود پرداخته شد. اکنون قصد داریم تا یک به یک قایق های تولید شده تا به امروز را تشریح کنیم، اینکه از چه موادی ساخته شده اند، چگونه راه اندازی می شوند و برای چه اموری مناسب هستند، این توضیحات را به ترتیب از ضعیف ترین تا بهترین قایق بادی تولید شده تا به امروز پیش میبریم.

سری قایق بادی کلاب به نوعی ضعیف ترین قایق های تولید شده تا به امروز هستند که برای کودکان درون استخر تولید و عرضه شده اند، این قایق ها لایه های به نسبت ضعیفی دارند و در صورت سوراخ شدن هر قسمت از بدنه به هیچ وجه نباید از آنها استفاده تمود چرا که معمولا دارای یک محفظه باد هستند. قایق های کلاب دارای مدل های دو، سه و چهار نفره هستند و در صورت احتیاط می توان در آبهای عمیق و آرام نیز از آنها استفاده نمود، همراه مدل چهار نفره چهار عدد و همراه مدل دو و سه نفره نفره دو عدد پارو قرار اده شده، کف آن نیز به صورت باد شونده می باشد. بعلاوه یک پمپ و برچسب تعمیرات نیز در بسته بندی بسیار کوچک و قابل حمل این قایق قرار داده شده است. لازم به ذکر است که سری قایق های بادی کلاب قابلیت نصب هیچ نوع موتوری اعم از برقی و بنزینی را ندارند.

قایق های پسیستر محصولاتی بسیار نایاب هستند که یافتن آنها در بازار نیز با مشکلات بسیاری مواجه است، تنها مدلی از  پسیستر که تا کنون مشتریان خاصی را موجب رضایت خود قرار داده نوع دو نفره آن یعنی پسیستر 200 می باشد که برای استخر های متفاوت مناسب بوده و در دسته بندی نوع اول قرار می گیرد. قایق های بادی پسیستر معمولا بسیار کوچک هستند و برای کودکان کمتر از 8 یا حداکثر 9 سال قابل استفاده می باشند، همراه آن نیز یک عدد پمپ و برچسب تعمیرات به علاوه یک جفت پاروی پلاستیکی قرار داده شده است. 

قایق بادی اکسپلورر نیز تقریبا همانند سایر قایق های استخر اما با ضخامت و قدرتی بیشتر هستند، این دسته از قایق های بادی را با خیال آسوده تری می توان در آبهای عمیق استفاده کنید چرا که ضخامت آن به راحتی سوراخ نمی شود بعلاوه شباهت بسیاری نیز به قایق های حرفه ای دارد، اما معایبی مثل عدم نصب موتور را نیز داراست. در حالت کلی می توان ادعا نمود که این قایق بادی برای استفاده های روز مره و تفرحی کودکان و نو جوانان مناسب می باشد که به نسبت سری پسیستر و کلاب از کیفیت بالا تری برخوردار است. قایق های اکسپلورر که با پشتیبانی از تعداد نفرات متفاوتی تولید شده اند در قسمت دور تا دور بدنه شان یک طناب ایمنی نیز دارند و همانند سایرمدل ها دو یا چهار حلقه برای قرار دادن پارو به آنها اختصاص داده اند.

چلنجر را می توان قایق قدرتمند بعدی پس از اکسپلورر از نظر مقاومت و ظاهر دانست که قابل استفاده در سد و دریاچه ها می باشد. قایق چلنجر دارای ترکیب رنگی زرد و آبی در سال 2014 می باشد و در برخی مدل های آن یعنی سری 3 به بعد نشیمنگاهی نیز برای راحتی بیشتر دارد. این دسته از قایق های بادی کاملا راحت تر از سه دسته قبلی می باشند و استفاده آنها طی طولانی مدت نیز میسر است،  در قسمت های کناری این قایق یک دور طناب مستحکم به همراه دو حلقه پلاستیکی در مدل دو نفره و چهار حلقه پلاستیکی در مدل های بیش از دو نفره دارد ، محفظه های باد نیز در این کالا همانند قایق های اکسکروشن اما کمی ضعیف تر می باشد، طبق این نوع طرحی در صورتی که یک محفظه دچار صدمه شود محفظه دوم سرنشینان را تا حد ممکن به مقصد نزدیک می کند و از غرق شدن آن جلوگیری می کند. 


قایق های بادی سی هاک از دور کاملا شبیه به سری چلنجر می باشند اما هنگامی که از نزدیک با آن سر و کار داشته باشید متوجه تفاوت ها و کیفیت بالای سی هاک خواهید شد، قایق های سی هاک یا سی هاوک اغلب در رنگ های تیره همچون سبز یشمی تولید شده اند که ابهت و جذبه ای خاص به آنها بخشیده است.  در دو سوی این قایق دو جفت صندلی بادی وجود دارد و یک کیسه برای قرار دادن ابزار های کمکی تعمیر نیز قرار داده شده است تا در شرایط متفاوت نیز بتوانید بدون مشکل برخی ابزار ها را به همراه خود ببرید. بدنه این قایق دارای چند لایه پی وی سی بوده و در تست های انجام شده در سد و گه گاهی دریای آرام بدون هیچ مشکلی پاسخگوی نیاز های شما خواهد بود.

قایق های بعدی تولید شده که در سط کیفی بالا تری در مقایسه با سی هاک تولید شده اند اکسکروشن می باد، قایق های اکسکروشن در چهار مدل دو، سه، چهار و پنج نفره تولید شده اند که در الت کلی مشابه یکدیگر هستند، همگی آنها با حنس بدنه ای مشابه قایق های سی هاک با کمی ضخامت بیشتر تولید شده اند که در برخی قسمت ها همچون طراحی و رنگ دچار تفاوت هایی می باشد. این قایق در مدل دو نفره دارای دو صندلی جداگانه و قابل جدا شدن با عرض مناسب برای یک نفر در دو سوی آن دارد، مدل دو نفره حالتی مثلثی داشته تا در یک سو دو نفر و در سوی دیگر یک نفر بتواند بر روی قایق بنشیند، نوع بعدی مدل 4 نفره اکسکروشن می باشد که در دو سوی خود دو عدد صندلی دو نفره دارد قایق بادی اکسکروشن 5 نیز همانند مدل 4 می باشد تنها با این تفاوت که در بخش میانی آن یک کوسن بادی برای نفر پنجم قرار داده شده است و طول قایق نیز در ابعاد ذکر شده از سوی اینتکس بیشتر می باشد. لازم به ذکر است که قایق اکسکروشن و سی هاک هر د. توانایی حمل موتور برقی و بنزینی را دارا هستند.

دومین قایق بادی قدرتمند تولید شده تا به امروز سری مارینر است، قایق های بادی مارینر همگی در بخش کف خود دارای یک لایه فایبرگلاس قدرتمند هستند که با وجود بخش بادی کف در سر جای خود به صورت قدرتمندی قرار می گیرند. این قایق به صورت کامل قابل استفاده در دریا اقیانوس و سد می باشد و در کنار آن تا حدودی در رودخانه ها نیز قابل استفاده است.

قدرتمند ترین قایق بادی تولید شده تا به امروز سری جیمینی اینتکس می باشد، این قایق ها دارای کف آلومینیومی هستند و به همراه خود موتور های فوق العاده ای که سرعت حرکت را چند برابر می کند نیز دارند، به دلیل مقاومت بسیار بالای بدنه و لایه پی وی سی و آلومینیومی استفاده شده در این قایق بادی به طور کلی می توان گفت که قایق بادی جیمینی توانایی استفاده در هر محل و شرایطی را دقیقا مشابه سایر محصولات غیر بادی تا به امروز دارد.