ساخت استخر پیش ساخته فلزی

استخر پیش ساخته فلزی چیست ؟ 

استخر فلزی به خودی خود نمیتواند یک استخر کامل باشد زیرا چنین استخری نمیتواند به دلیل زنگ زدگی و مشکلاتی که ممکن است با تماس آب با آهن بوجود می آید حقیقت داشته باشد و تا به حال استخر فلزی در هیچ جای جهان تولید نشده است که صرفا تمام بدنه استخر پوشیده از فلز باشد اما اینکه نام آنرا استخر فلزی نامیده اند به دلیل پایه ها و ساپورت های آهنی آن میباشد. استخر های فلزی پیش ساخته یا آهنی نسل جدید از استخر های آماده برای روی زمین هستند که میتوانید آنها رو روی هر سطح صافی قرار داده و آنرا آبگیری کرده و برای مصارف مختلفی از جمله شنا خانوادگی و امور صنعتی و کشاورزی استفاده نمایید.

گروهی از استخر ها که برای روی زمین یا به اصطلاح روکار نام گذاری شده اند به این شکل است که ابتدا پایه های فلزی و یا ستون فلزی در شکل های گوناگون با ابعاد و سایز های مختلفی برای آن تعبیه و ساخته میشوند و فضایی که قرار است به عنوان استخر تولید شود که اصطلاحا به آن کیسه و یا جایگاه استخر میگویند را به فلز و همان ستون های آنهای متصل میکنند که بعد از پر شدن اب داخل استخر کم کم شکل و شمایل استخر را به خود میگیرد . یکی از راههای داشتن استخر با هزینه کم و ارزان و همچنین تسریع در نصب استخر روکار همین استخر های فلزی میباشند که به شکل آماده از قبل آماده سازی شده اند و با ابعاد گوناگون در این فروشگاه بفروش میرسند همین مدل یعنی استخر فلزی پیش ساخته میباشند که بسیار سریع و آسان میتوان آنرا راه اندازی کرد و از نظر هزینه هم یک دهم ساخت استخر بتنی با مصالح میباشند.

تفریحات آبی از جمله تفریحات بسیار دوست داشتنی و لذت بخشی است که تمامی افراد با هر سنی که دارند علاقه بسیار شدید به آن دارد . استخر های عمومی بسیار زیادی در تمامی محله ها وجود دارد که می توانید از آن ها بهره مند شوید ، اما بسیاری از مردم به دلایلی دوست ندارند که از استخر های عمومی استفاده کنند فلذا به استخر های خصوصی روی می آوردند ، استخر های خصوصی همانطور که از نام آن مشخص است به عنوان استخر های شخصی مورد استفاده قرار می گیرد . مزایای داشتن استخر های شخصی فلزی این است که همواره در دسترس شما خواهد بود و شما می توانید از آن ها به صورت خانوادگی نیز استفاده کنید ، همچنین این گونه استخر ها را می توانید در مدت زمان بسیار طولانی تری استفاده کنید و در هر بار استفاده لازم نیست تا هزینه هایی را برای ورودی استخر بپردازید . استخر های شخصی از نظر ساختاری نیز به دو دسته تقسیم می شوند که می توان به استخر های شخصی بتنی و استخر های پیش ساخته اشاره کرد .

استخر فلزی و بتنی همانطور که از نام آن ها مشخص است دارای بدنه ای بتنی بوده و از نظر ساختاری به مانند استخر های عمومی می باشد با این تفاوت که در ابعاد کوچکتری ساخته می شوند و در داخل آپارتمان و ویلای شما قرار دارند . این استخر ها را عمدتا با گود برداری زمین و استفاده از بتن می سازند ، روند ساخت استخر های بتنی کمی طولانی است و هزینه های عمدتا زیادی را می بایست صرف ساخت آن ها کرد . در نقطه مقابل استخر های بتنی استخر های دیگری نیز طراحی شده اند که در دسته دوم استخر های خصوصی قرار دارند ، این استخر ها که با عنوان استخر های پیش ساخته تولید می شوند از جمله استخر های آماده ای هستند که از قبل طراحی و تولید شده اند و تنها کافیست تا آن را راه اندازی کنید .

استخر های پیش ساخته نیز به تنهایی به دو دسته تقسیم می شوند که می توان به استخر های برزنتی با فریم و استخر پیش ساخته فلزی اشاره کرد . این دو نمونه از استخر های پیش ساخته از بهترین استخر های شخصی هستند که می توانید از آن ها بهره مند شوید . در رابطه با استخر های فریمی پیش ساخته در مقالات مشابه توضیحاتی ارائه شده است که می توانید با مراجعه به آن ها ، از ویژگی های ساختاری و مزیت های آن ها آشنا شوید ، اما در این مقاله قصد داریم استخر های پیش ساخته فلزی را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بتوانید با کسب اطلاع بیشتر در رابطه با این محصولات در امر خرید استخر پیش ساخته فلزی خود موفق باشید .

این استخر های پیش ساخته از آن جا که آماده هستند و از قبل طراحی و ساخته شده اند نیازی به ساخت آن نیست و تنها بایستی قطعه های جدا از هم استخر را به یکدیگر متصل کنید تا بتوانید استخر پیش ساخته خود را آماده استفاده کنید . این استخر های یپش ساخته نیز در ابعاد بسیار بزرگی تولید شده اند و می توانند به عنوان یک استخر بتنی و حتی بهتر از آن کارایی داشته باشند .

همانطور که گفته شد استفاده از استخر های صنعتی ( پیش ساخته ) مزیت هایی را بر خلاف استخر های سنتی ( بتنی ) دارد که در صورت مختصر برخی از آن ها را توضیح می دهیم . یکی از دلایل بسیار مهمی که بیشتر افراد به خرید استخر پیش ساخته فلزی روی آورده اند این است که هزینه هایی که صرف خرید و نصب استخر آماده فلزی می کنید بسیار کم تر از هزینه هایی است که می خواهید صرف ساخت استخر های بتنی کنید . شما تنها با یک هزینه برای خرید استخر پیش ساخته فلزی و نیز راه اندازی و نصب آن هزینه دیگری را نخواهید پرداخت ، اما در طرف مقابل شما نیاز است تا یک مهندس ناظر و چند کارگر را برای اینکار به خدمت بگیرید و هزینه های زیادی را بابت گرفتن مصالح بپردازید ، همچنین مبالغی برای گود برداری ، زیباسازی استخر ( خرید کاشی و سرامیک برای مزیّن کردن استخر بتنی ) و ... بپردازید که در مقایسه با هزینه های صرف شده بابت تهیه استخر پیش ساخته فلزی بسیار بالاست . پس یکی از مزایای داشتن استخر های پیش ساخته فلزی مقرون به صرفه بودن آن است . 

از مزایای دیگر استخر های پیش ساخته فلزی به نسبت استخر های بتنی زمان کم راه اندازی این محصولات می باشد ، روند طراحی و ساخت یک استخر بتنی ممکن است ماه ها به طول انجامد اما شما با تهیه یک استخر پیش ساخته فلزی می توانید آن را در کمتر از دو ساعت راه اندازی کنید ، پس می بینیم که روند راه اندازی یک استخر پیش ساخته می توانند تا چه مقدار سریع تر از ساخت یک استخر بتنی باشد . از مهم ترین و البته بزرگ ترین مزیت های این استخر های پیش ساخته می توان به پرتابل بودن یا قابل حمل بودن آن ها اشاره کرد ، شما عزیزان پس از نصب و راه اندازی می توانید پس از مدتی استخر پیش ساخته خود را باز کنید و آن را به محل جدیدی منتقل کنید ، این مزیت تنها در استخر های پیش ساخته دیده می شود که به هیچ عنوان در استخر های بتنی میسر نیست و تنها بایستی برای اینکار استخر بتنی دیگری را در محل ایده آل جدید بسازید . همچنین این استخر های پیش ساخته فلزی دارای مزایای بسیار زیاد دیگری نیز هستند که در ادامه توضیحات به آن ها نیز خواهیم پرداخت .

 

عقیده های اشتباه زیادی را نیز برخی از افراد به نسبت استخر های پیش ساخته دارند که به آن ها در این قسمت می پردازیم . برخی بر این عقیده اند که استخر های پیش ساخته فلزی را بایستی در مدت زمان بسیار کمی آب داخل آن را خالی کنید تا دیواره ها در مدت زمان طولانی تحت فشار قرار نگیرند اما این باور غلط است و شما می توانید هر 365 روز سال را نیز از استخر پیش ساخته فلزی خود استفاده کنید و بدون اینکه آب آن را خالی کنید از داشتن چنین استخر شخصی بی نظیر لذت ببرید .

همچنین برخی نگران این موضوع هستند که جنس فلزی و آهنی استخر های پیش ساخته فلزی نمی تواند مدت های طولانی را در کنار آب و در برخورد با رطوبت از خود نشان دهد ، اما بایستی بدانید که بدنه فلزی این استخر ها ضد زنگ بوده و به هیچ عنوان در برخورد با آب و در مجاورت با رطوبت پوسیده نمی شود . بدنه فلزی این استخر های پیش ساخته نه تنها زنگ نمی زند بلکه می تواند در برابر تغییرات دمایی نیز مقاومت خوبی از خود نشان دهد ، پس نگران فصول گرم و یا سرد سال نباشید چرا که در گرم ترین حالت و حتی زمان هایی از زمستان که آب یخ میبندد نیز نیازی نیست که نگران این استخر ها باشید .

  

طراحی و آرگونومی استخر پیش ساخته فلزی

این استخر ها در اغلب طراحی هایی که دارند دارای لبه هایی هستند که شما می توانید از آن ها برای قرار گیری وسایل خود استفاده کنید همچنین می توانید بر روی لبه یا سکو های کناری استخر فلزی خود بنشینید و نفسی تازه کنید . این استخر های پیش ساخته به صورت تکه های همسان تولید شده اند که قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند ، با اتصال این بدنه ها از طریق لولا ها ، پیچ و مهره و ... باعث شکل گیری آن می شوید ، همچنین تمامی این استخر های پیش ساخته دارای ستون یا پایه های کمکی هستند که توسط آن ها می توانید دیواره های کناری استخر را به بهترین شکل ممکن مقاوم سازید تا هیچ اتفاقی برای استخر پیش ساخته شما نیوفتد . این استخر های پیش ساخته دارای انعطاف بالایی هستند و در صورت برخورد اجسام سفت و سخت آسیب نمی بینند و می توانند به خوبی در برابر فشار و یا وزن بسیار بالای آب دوام بیاورد . بدنه تماما فلزی این استخر های پیش ساخته باعث شده تا مقاومت آن ها به نسبت استخر های پیش ساخته فریمی با دیواره های برزنتی بالا تر باشد تا خاطرتان از این جهت نیز جمع باشد .

 

اقلام همراه استخر پیش ساخته فلزی

اقلام اضافه نیز همراه این محصول وجود دارند که می توان به نردبان مخصوص آن اشاره نمود که می توانید به کمک آن به داخل استخر رفته و از آن استفاده کنید . همچنین برای تمیز نگه داشتن آب می بایست از پمپ های تصفیه مخصوص استفاده کنید که در دو نوع شنی و فیلتری عرضه شده اند . این پمپ ها به خوبی آب را تصفیه کرده و از کدر شدن آب نیز جلوگیری می کنند . از دیگر اقلام همراه این محصول می توان به درپوش های مخصوص نیز اشاره نمود که می توانید در هنگامی که از استخر استفاده نمی کنید این درپوش را بر روی استخر قرار دهید تا زباله و یا گرد و خاک به داخل استخر نفوذ نکند .

از ویژگی این استخر های فلزی می توان به استفاده از آن بر روی زمین و یا استفاده به صورت توکار نیز اشاره کرد . برای استفاده به صورت توکار ، می بایست زمین را به اندازه دلخواه و اندازه استخر حفاری نموده و استخر را درون آن قرار داد . البته پس از حفاری نیاز به قرار دادن سرامیک درون محل نیست و تنها با استفاده از سیمان می توانید این محل را پوشش دهید و استخر را درون آن قرار دهید . البته نصب استخر را همکاران ما به صورت توکار و یا روکار برای شما انجام خواهند داد و نیاز به نگرانی در این باره نیست .

راه اندازی استخر پیش ساخته فلزی

راه اندازی استخر های پیش ساخته فلزی همانطور که گفته شد به دو صورت توکار و روکار انجام می شود ، که روند راه اندازی آن ها کمی متفاوت هستند ، در هنگام راه اندازی استخر پیش ساخته فلزی به صورت روکار دیگر نیازی به حفاری نخواهد بود چرا که قرار است استخر بر روی زمین قرار بگیرد ، اما در حالت توکار نیاز است که قبل از راه اندازی زمین را حفاری کنید . ابعاد استخر های پیش ساخته و نیز طراحی آن متفاوت است ، این استخر ها دارای طول هایی از 3 متر تا 10 متر هستند که از نظر شکل هندسی ممکن است مستطیلی ، بیضی و دایره ای باشد ، اما محبوب ترین و پر فروش ترین آن ها استخر های پیش ساخته فلزی مستطیلی هستند .

برای حفاری نیز بایستی شما ابعاد استخر پیش ساخته خود را بدانید و متراژ حفاری خود را یک متر بیشتر از متراژ استخر در نظر بگیرید . برای راه اندازی استخر های پیش ساخته چه به صورت توکار و چه به صورت روکار بایستی لازم است تا نصاب های حرفه ای و با تجربه محصول را راه اندازی کنند چرا که ممکن است در صورت اشتباه در نحوه بستن و ... دچار اشتباه شده و در ادامه راه با مشکل مواجه شوید . این محصولات بی نظیر دارای پمپ تصفیه کن آب نیز می باشند که با استفاده از آن ها می توانید بدون اینکه نیازی به تخلیه آب داشته باشید بتوانید به راحتی آب استخر خود را تصفیه کنید 

 

جمع بندی

با توجه به ویژگی ها و مزیت هایی که در رابطه با استخر آماده فلزی گفته شد می بینیم که استفاده از این محصولات بی نظیر از قبل آماده شده چه ویژگی ها و چه مزیت هایی دارد . این استخر های پیش ساخته فلزی را علاوه بر جنبه تفریحی می توانید در کار های صنعتی نیز استفاده کنید . همچنین می توان از این استخر های آماده فلزی برای آبیاری مزارع و نیز پرورش ماهی استفاده کنید چرا که تمامی ویژگی های یک استخر ایده آل را برای اینکار دارد . فروشگاه اینتکس سال های بسیار زیادی را در زمینه فروش استخر پیش ساخته فلزی فعالیت می کند و از بزرگترین مراکز فروش این محصولات در ایران است .

همچنین این فروشگاه پس از خرید شما ، استخر پیش ساخته فلزی را برای شما ارسال کرده و خود شرکت روند راه اندازی و نصب آن ها را بر عهده دارد . نصاب های این شرکت از با تجربه ترین نصاب ها بوده و می توانند هر مدل از استخر های پیش ساخته را چه به صورت روکار و چه به صورت توکار در مدت زمان بسیار کم راه اندازی کنند . شما عزیزان می توانید با مراجعه به وبسایت و وارد شدن به دسته بندی استخر پیش ساخته انواع مختلف استخر های پیش ساخته از جمله نوع فلزی آن را مشاهده کنید و اقدام به خرید آن ها کنید .