استخر پیش ساخته فایبرگلاس مخصوص ویلا از نمونه استخر های جدید و آماده شرکتی می باشد که برای استفاده خانگی بسیار مناسب است . همواره استفاده از استخر ها برای تفریح و آب تنی می تواند برای تمامی سنین لذت بخش و دوست داشتنی باشد ، به همین دلیل نیز انواع استخر های بتنی و سیمانی را می توان در سراسر شهر ها و حتی در برخی از خانه ها ، ویلاها و یا آپارتمان ها مشاهده کرد که به صورت شخصی احداث شده اند . اما استخر های بتنی یا سیمانی بعضا هزینه های گزافی را در بر دارند که بیشتر افراد از ساخت آن صرف نظر می کنند . از این رو  برخی از شرکت های تولید کننده اقدام به تولید انواع استخر های پیش ساخته فریمی ، بادی و فایبرگلاسی کردند . اما در این مطلب قصد داریم تا استخر پیش ساخته فایبرگلاس مخصوص ویلا را معرفی کنیم .

همانطور که اشاره شد استخر های پیش ساخته استخر هایی هستند که از قبل توسط برخی از شرکت ها ساخته شده و تنها نیاز است تا آن ها را نصب و راه اندازی کنید ، این گونه از استخر ها عمدتا از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند و می توان آن ها را با صرف هزینه های بسیار کمتر از نمایندگی های فروش خریداری کرد . همچنین نصب و راه اندازی استخر های پیش ساخته بسیار سریعتر از احداث استخر های بتنی و سیمانی می باشد ، بدین ترتیب شما می توانید حتی در یک روز صفر تا صد خرید تا راه اندازی استخر پیش ساخته فایبرگلاس و یا دیگر استخر های پیش ساخته خود را انجام دهید ( البته در صورت خرید استخر پیش ساخته فایبرگلاس آماده می تواند منجر به تهیه و راه اندازی سریع محصول شود ).

در مطالب دیگر وبلاگ اینتکس و فروشگاه اینتکس در رابطه با استخر های پیش ساخته فریمی و بادی ( ایزی ست ) توضیحات و راهنمایی ارائه شده است ، اما در این مطلب به صورت اختصاصی در رابطه با استخر پیش ساخته فایبرگلاس مخصوص ویلا صحبت می کنیم . پس در ادامه همراه ما باشید تا با ویژگی ها و خصوصیات استخر های جدید پیش ساخته فایبرگلاس آشنا شوید .

نکته قابل توجه نسبت به استخر های پیش ساخته فایبرگلاسی این است که بیشتر این استخر های پیش ساخته به صورت توکار مورد استفاده قرار می گیرد ، یعنی نیاز است تا با حفاری زمین ، استخر آماده را در داخل زمین نصب و راه اندازی کنید . این در حالی است که برخی از مدل های دیگر استخر پیش ساخته فایبرگلاسی که کف آن ها صاف و مسطح است قابل استفاده بر روی زمین می باشند . اما توصیه می شود که استخر های پیش ساخته فایبرگلاسی را بر روی زمین و استخر های پیش ساخته ایزی ست و فریمی را بر روی زمین استفاده کنید چرا که هر یک از آنها آرگونومی ساخت متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند .

همانطور که از نام استخر پیش ساخته فایبرگلاس مشخص است ، این نوع از استخر های پیش ساخته از جنس فایبرگلاس ساخته شده اند ، فایبرگلاس از سری اجناس غیر فلزی مقاوم است که می توان استحکام آن را همانند استحکام فلزات دانست . فایبرگلاس نوعی کامپوزیت پلیمری می باشد که با استفاده از ترکیبات خام نفتی و پشم شیشه بدست می آید ، حال میزان غلظت و ترکیب این مواد می تواند باعث ساخت فایبرگلاس انعطاف پذیر یا فایبرگلاس سخت شود . در ساخت استخر فایبرگلاس ، عمدتا از فایبرگلاس سخت و محکم استفاده می شود . استفاده از فایبرگلاس های نرم را می توان در ساخت پایه های برخی از محصولات فنری مانند چادر مسافرتی مشاهده کرد .

فایبرگلاس در عین حال که سفت و سخت می باشد و استحکام بالا و همانند فلزات دارد ، از نظر وزنی بسیار سبک می باشد و همین ویژگی باعث شده است تا حمل و جابجایی آن ها ساده تر باشد ، سبک بودن و همچنین استحکام بالای فایبرگلاس باعث شده است تا از این جنس برای ساخت بدنه هواپیما ، قایق و کشتی های بزرگ ، برخی از ماشین های مدرن خارجی و ماشین های سنگین اشاره کرد . البته فایبرگلاس برخلاف فلزات شکننده بوده و ممکن است بر اثر ضربه های بسیار محکم شکسته شود . این در حالی است که آسیب دیدگی در استخر های پیش ساخته فایبرگلاسی بسیار پایین است و آسیب دیدگی کمتری در استخر های فایبرگلاس پدید می آید .  همچنین ضد آب بودن فایبرگلاس و استحکام بالای آن در برابر رطوبت ، دماهای مختلف آب و هوا ، اشعه های خورشیدی و … نیز از سایر ویژگی های بسیار خوب فایبرگلاس می باشد که استخر های ساخته شده از این جنس آن را دارا هستند .

این در حالی است که حتی استخر های بتنی و سیمانی نیز پس از سال ها استفاده نیازمند مرمت و باز سازی هستند و ممکن است پس از مدت ها استفاده از قسمت هایی نشت دهد به همین دلیل بایستی با شناسایی محل نشتی که گاها سخت آگاه شدن از این اتفاق طول می کشد باعث نشست زمین خواهد شد . در این صورت نیاز است تا با استفاده از چسب بتن قسمت آسیب دیده را فورا تعمیر کرد . این در حالی است کخ استخر های فایبرگلاس تا زمانی که نشکند آب را از خود عبور نمی دهد ، به همین دلیل هیچگاه نیاز به باز سازی و تعمیر نخواهد داشت .

عمدتا طراحی های استخر پیش ساخته فایبرگلاس مخصوص ویلا به صورت گرد و یا مستطیلی نمی باشد ، بلکه به صورت منحنی و با اشکال هندسی متفاوت تولید می شوند ، بنابراین با استفاده از آن ها می توانید استخر های خانگی به مراتب زیبا تر و شیک را داشته باشید . همچنین این نوع از استخر ها دارای ابعاد بزرگتر می باشند و از آن جا که دست تولید کنندگان استخر های پیش ساخته در عمق محصول بسیار بالاست ، می توان استخر های پیش ساخته فایبرگلاس با عمق بالا را نیز داشته باشیم . شما می توانید این نوع استخر ها را در هر ابعاد دلخواه سفارش دهید بنابراین محدودیت چندانی در ساخت این محصولات وجود ندارد .

البته طراحی این نوع استخر ها نیز دلخواه بوده و شما می توانید حتی در هنگام طراحی استخر خود ، نوع پله ها ، لبه ها و سکوی های کناری استخر را نیز تعیین کنید . فایبرگلاس با ساختاری که دارد سطح لیز و لغزنده ندارد به همین دلیل کمتر اتفاق می افتد که در هنگام استفاده از استخر فایبرگلاسی پای شما لیز بخورد .

در استخر های پیش ساخته فایبرگلاسی نیز به مانند دیگر استخر های پیش ساخته و یا استخر های سیمانی و بتنی می توانید سیستم لوله کشی ، گرمایشی ، پمپ تصفیه آب استخر و … می توانید پیاده سازی کنید ، شما می توانید با تهیه انواع پمپ های تصفیه آب قدرتمند نسبت به تصفیه آب استخر خود اقدام نمایید .

بهترین راه اندازی استخر های پیش ساخته فایبرگلاسی نیز دفن کردن آن در داخل زمین است ، برای اینکار می توانید با استفاده از لودر به نسبت عمق استخر خود حفاری زمین را انجام دهید ، سپس یک لایه زمین را با خاک نرم پر کرده و سپس استخر را داخل زمین قرار دهید ، پس از آن حاشیه های خالی مانده از میان استخر و زمین را با خاک نرم پر کنید تا استخر ثابت بماند . استخر پیش ساخته فایبرگلاس از مناسب ترین استخر ها برای حیاط ویلا می باشد که می توانید به صورت آماده آن را خریداری کنید و یا سفارش دهید . برای خرید استخر پیش ساخته فایبرگلاس مخصوص ویلا می توانید از فروشگاه اینترنتی اینتکس اقدام نمایید .