استخر پرتابل چیست و راهنمای خرید استخر آماده

استخر ها از مجموعه بستر های بسیار ایمن و دوست داشتنی هستند که از آن ها برای آب تنی و تفریحات آبی استفاده می شود ، این استخر ها ممکن است از نظر ابعاد متفاوت باشند ، همچنین بیشتر استخر ها به صورت عمومی و با ابعاد بسیار بزرگ ساخته شده اند ، بطوری که چندین نفر می توانند به صورت همزمان از استخر استفاده کنند ، اما در کنار این استخر های عمومی استخر های شخصی زیادی نیز در سراسر ایران و حتی جهان طراحی شده و احداث شده اند که می توان به راحتی و حتی به صورت خانوادگی از آن ها استفاده کرد . بیشترین و مرسوم ترین نوع استخر ها ، استخر های بتنی و سیمانی هستند ، اینگونه استخر ها از طریق گود برداری و آب بندی کف و دیواره های استخر ساخته می شوند و غیر قابل جابجایی هستند ، از این نوع استخر ها تنها برای آب تنی و تفریح استفاده نمی شود و چه بسا که بسیاری از این استخر ها را برای پرورش ماهی ، امورات کشاورزی مانند آبیاری مزارع و ... استفاده می کنند ، اما روند ساخت این استخر های بتنی ممکن است روز ها و هفته ها به طول انجامد ، اما در میان این محبوبیت برخی از شرکت های بزرگ دنیا دست به اقدامی زده و استخر های آماده و صنعتی را تولید و روانه بازار کردند ، اینگونه استخر ها از سری استخر هایی هستند که در درون شرکت تولید شده و با طراحی بسیار عالی خود می توانند استخری بسیار عالی و با ابعاد بزرگ را برای هر شخص به ارمغان بیاورد .

همانطور که از نام این استخر ها مشخص است از قبل آماده و ساخته شده اند و تنها بایستی آن را راه اندازی و استفاده کرد ، نام دیگر این استخر های آماده استخر پیش ساخته می باشد . شرکت های بزرگی که در تولید اینگونه استخر ها فعالیت می کنند ، محصولات خود را در تنوع بسیار زیادی تولید کرده اند تا خریداران بتوانند استخر های آماده خود را با هر طراحی و ابعادی که نیاز دارند خریداری کنند . از جمله شرکت های مطرح فعال در این زمینه می توان به شرکت های بست وی و اینتکس اشاره کرد ، هر دو این شرکت ها آمریکایی بوده و خط تولید آن ها در کشور های آسیای شرقی مانند چین فعالیت دارد ، همچنین این دو شرکت تنها رقبا در زمینه تولید و فروش استخر آماده هستند و شرکت های بسیار کم دیگری نیز در ساخت استخر های آماده یا پیش ساخته فعالیت می کنند که کیفیت اجناس آن ها در مقایسه با تولیدات شرکت های بست وی و اینتکس بسیار پایین تر است ، به همین دلیل نیز نمی تواند رقیب جدی برای این دو ظرکت مطرح باشد . شرکت های intex و bestway همچنین عمده فعالیت خود را در زمینه انواع محصولات بادی چون استخر های بادی انجام می دهند که می توان گفت در تولید این نوع محصولات نیز در سطح جهان حرف اول را می زنند . اما در ادامه قصد داریم تا شما را استخر های آماده بیشتر آشنا کنیم و بتوانیم راهنمای خرید استخر آماده شما عزیزان باشیم .

 

 

راهنمای خرید استخر آماده

استخر های آماده اغلب به صورت تکه تکه توسط شرکت ها ساخته و مونتاژ می شوند ، سپس در محصولی بسته بندی شده و به بازار ها و نمایندگی ها ارسال می شود ، طراحی و آرگونومی ساخت این محصولات به گونه ای می باشد که خریداران می توانند با مطالعه دفترچه راهنما و نیز مشاهده ویدیو های آموزشی استخر پیش ساخته خود را حتی به تنهایی راه اندازی کنند . نحوه راه اندازی و نصب این استخر های آماده نیز در مقالات و مطالب مرتبط با این محصولات نوشته شده است که حتی می توانید این مطالب را در فروشگاه اینترنتی اینتکس مطالعه بفرمایید ، اما توصیه می شود که روند نصب و راه اندازی این نوع استخر ها را به نصاب های با تجربه ای که توسط نمایندگی ها به خدمت گرفته می شوند بسپارید ، در ایران نیز تنها نمایندگی اینتکس یعنی فروشگاه تهران اینتکس می تواند عهده دار نصب استخر های آماده یا پیش ساخته شما باشد ، در صورت راه اندازی این استخر ها توسط فروشگاه اینتکس ، محصول شما شامل گارانتی شده و این فروشگاه خدمات پس از فروش را نیز به شما عزیزان ارائه خواهد داد .

این استخر ها را می توان به صورت روکار و توکار راه اندازی کرد که این کار را نیز نصاب های استخر های پیش ساخته یا آماده انجام میدهند . و اما این استخر های آماده از لحاظ هندسی در اشکال دایره ای ، مستطیلی ، مربعی ، بیضی ، شش ضلعی و ... تقسیم بندی می شوند که می توانید به دلخواه خود یکی از این استخر های آماده را خریداری کنید ، همچنین ابعاد استخر های آماده متغییر است ، به همین دلیل شما می توانید به نسبت نیاز و سلیقه خود استخر های آماده خود را خریداری کنید . هر چه متراژ محل قرار گیری استخر بزرگ تر باشد شما می توانید بزرگ ترین استخر های آماده را نیز خریداری کنید ، بزرگ ترین استخر های پیش ساخته یا آماده ای که توسط شرکت هایی چون بست وی و اینتکس ساخته شده اند به بیش از 10 متر می رسند ، برای خرید این استخر ها حداقل بایستی 1 الی 2 متر مساحت بیشتری را به نسبت ابعاد استخر آماده در نظر بگیرید ، البته در نظر گرفتن 1 یا 2 متر مساحت اضافی تنها برای استخر های آماده 10 متری و یا بیشتر نیست بلکه استخر های آماده کوچک تر نیز فضای بیشتری را می طبند .

استخر های آماده از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار اند و حداقل طول عمر آن ها به 7 سال می رسد ، همچنین خرید استخر آماده به مراتب هزینه های بسیار کمتری را به نسبت استخر های بتنی دارد ، چرا که هزینه مصالح و کارگران در جهت احداث و ساخت استخر های بتنی بسیار بیشتر خواهد بود . همچنین جنس استخر های آماده بسیار مرغوب است و کیفیت بسیار بالایی دارند . استخر های آماده از نظر ساختاری ممکن است تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشد ، به عنوان مثال می توان استخر های فریمی را نام برد ، استخر های فریمی که زیر مجموعه ای از استخر های آماده هستند دارای پایه هایی به صورت فریمی هستند که پس از نصب شدن به یکدیگر می توانید بدنه را بر روی آن ها سوار کنید تا محصول شکل کلی یک استخر بزرگ . اماده را به خود بگیرد . بیشتر استخر های آماده فریمی دارای بدنه ای از جنس فایبرگلاس می باشند که بدنه آن ها از برزنت تشکیل شده است ، این بدنه برزنتی نیز به بهترین شکل می تواند مانع از عبور آب شود و همچنین می تواند به خوبی در برابر فشار و وزن آب مقاومت کند . برزنت از جمله محصولات بسیار مقاومی است که می تواند در برابر آب دوام خوبی داشته باشد و پوسیده یا ضعیف نشود .

استخر های آماده شرکتی همانطور که گفته شد از اجناس مختلفی تولید شده اند که در میان آن ها بهترین و با کیفیت ترین استخر ها ، استخر هایی هستند که از بدنه فایبرگلاسی / برزنتی و پایه های آلومینیومی ساخته شده اند ، بدنه فایبرگلاسی این استخر ها باعث شده است تا فشار و وزن آب تنها بر روی پایه های آلومینیومی و نیز پوسته داخلی برزنتی محصول نباشد ، همچنین این جنس در برابر آب مقاوم است و در برخورد با آب در مدت طولانی هیچگاه پوسیده نمی شود و به مانند فلزات نیز زنگ نزده و اکسید نمی شود ، اما از نظر استحکام و مقاومت می تواند با فلزات برابری کند ، فایبرگلاس از ترکیب مواد نفتی با پشم شیشه بدست می آید و دارای کیفیت بسیار بالایی است ، امروزه از این جنس برای ساخت کشتی ها ، قایق ها ، هواپیما ، ماشین های لوکس جدید ، ماشین های سنگین چند محور و ... استفاده می شود .

استخر های پرتابل

و اما بزرگ ترین مزیت استخر های آماده پرتابل بودن آن هاست ، پرتابل بودن شئ یا وسیله ای نشان از قابل حمل بودن آن دارد و وقتی گفته می شود که استخر های پیش ساخته یا استخر های آماده پرتابل هستند یعنی قابل جابجایی بوده و می توان آن ها را به محل دیگری منتقل کرد ، به همین دلیل این نوع استخر ها به محبوبیت بالایی رسیده اند و توانسته اند جایگزین بسیار مناسبی برای استخر های بتنی باشند ، همانطور که استخر های آماده قابلیت نصب دارند و می توان آن ها در در کمتر از یک ساعت راه اندازی کرد می توان اجزای متصل شده آن ها را به صورت قبل از یکدیگر باز کنید و اجزا و قسمت های مختلف استخر پیش ساخته را از یکدیگر جدا کنید ، پس از جدا کردن اجزای مختلف استخر می توانید استخر را به مانند شکل اول در محل جدیدی راه اندازی کنید ، این مزیت برای کشاورزان که ممکن است بار ها و بار ها محل استخر خود را تغییر دهند مناسب است ، این مزیت هیچگاه در استخر های بتنی وجود ندارد ، فلذا تنها با احداث استخر های بتنی دیگر نمی توانید استخر را به محل جدیدی منتصل کنید و تنها کار احداث یک استخر دیگر است . فروشگاه اینتکس نه تنها راه اندازی و نصب استخر های پیش ساخته را انجام می دهد بلکه خدمات جمع آوری و راه اندازی محصول در محل جدید را نیز می تواند عهده دار شود .

با توجه به ویژگی های بسیار عالی استخر های آماده و صنعتی که با عنوان استخر های پیش ساخته به فروش می رسد می توانید با صرف هزینه کمتر اقدام به خرید استخر پرتابل کنید ، همچنین دست مشتریان در خرید دلخواه این محصولات بسیار باز است چرا که تنوع در طرح ، شکل و جنس این استخر ها بسیار زیاد است ، به همین دلیل مشتری می تواند به نسبت نیاز خود استخر آماده فلزی ، فایبرگلاسی ، ایزی ست ، آلومینیومی ، برزنتی و ... را با قیمت مناسب خریداری کند ، فروشگاه اینتکس که از بزرگترین مراکز فروش استخر های آماده در ایران است بیشتر این محصولات را به فروش گذاشته تا هموطنان گرامی بتوانند با راهنمایی های لازمی که در رابطه با هر محصول ارائه شده است تا مطالعه و خرید بهتری را انجام دهند . تمامی خدمات پس از فروش مانند ارسال ، نصب و راه اندازی و حتی جابجایی این محصولات کاملا پرتابل نیز توسط این مجموعه انجام میگیرد . برای خرید نیز شما می توانید با مراجعه به فروشگاه محصولتان را انتخاب و از طریق تلفنی و یا اینترنتی محصول را سفارش دهید ، همچنین شما می توانید با مراجعه به فروشگاه مرکزی و نمایندگی های فروشگاه تهران اینتکس خریدتان را به صورت حضوری نیز انجام دهید ، مراجعه حضوری می تواند شامل تخفیف های ویژه ای باشد که تنها به صورت حضوری می توانید از آن ها برخوردار شوید . آدرس اصلی فروشگاه اینتکس در وبسایت این فروشگاه قرار گرفته است که می توانید به راحتی به محل مراجعه کنید .

استخر پیش ساخته پرتابل

در سالهای اخیر شرکت های بسیاری اقدام به تولید استخر های پیش ساخته پرتابل کرده اند که شرکت های اینتکس و بست وی بزرگترین تولید کنندگان این محصولات می باشند که البته شرکت اینتکس توانسته است با تولید محصولات با کیفیت تر و همچنین نوآوری در ساخت استخر ، به محبوب ترین برند محصولات بادی و استخر های پیش ساخته تبدیل شود و بتواند طرفداران بسیاری را به سمت خود جذاب کند . در ادامه به بررسی و توضیح درباره استخر پیش ساخته پرتابل خواهیم پرداخت و مزیت این استخر ها را نسبت به استخر های بتنی بیان خواهیم نمود . استخر های پیش ساخته عموما دارای بدنه های مستحکمی بوده و به سادگی دچار مشکل نخواهند شد اما به هر حال باید مراقبت های لازم را از این محصولات داشت که در ادامه به طور کامل درباره این موضوعات خواهیم پرداخت . 

بدنه این استخر های پرتابل از پی وی سی های دولایه و همچنین در داخل این بدنه ها از الیاف ابریشمی و شمعی استفاده شده است تا مقاومت استخر در برابر فشار آب و ضربه بالا برود و مشکلی برای استخر پیش نیاید . بدنه یک تکیه این محصول نیز به شما کمک می کند تا استخر مقاومی داشته باشید و به راحتی دچار مشکل نشود . از ویژگی های مهم این محصول باید به پرتابل بودن آن اشاره نمود که تقریبا می توان گفت مهم ترین ویژگی آن نیز محسوب می شود . به کمک این ویژگی ، می توانید به راحتی محصول را جابجا کنید .

شما می توانید در تابستان از این استخر در ویلا و یا باغ خود استفاده کنید و در فصل سرما و زمستان درخواست جمع آوری استخر و جایجایی آن را اعلام کنید تا همکاران ما در اسرع وقت این جابجایی را برای شما انجام دهند . در فصل های سرما می توانید استخر ها را در داخل پارکینگ خود قرار دهید و از آن استفاده کنید . تمامی مراحل جابجایی این محصول را همکاران ما برای شما انجام خواهند داد و نیاز به نگرانی در این باره و یا داشتن مهارت و تخصص نمی باشد . 

همچنین در صورت نیاز می توانید اعلام جمع آوری استخر کنید تا همکاران ما استخر را برای شما جمع آوری کرده و به مکان دلخواه شما انتقال دهدند . همینطور می توانید از استخر تا فصل بعد استفاده نکنید و با نگهداری درست ، مشکلی برای بدنه استخر پیش نخواهد آمد . از دیگر ویژگی و مزیت های این استخر نسبت به استخر های بتنی می توان به هزینه کم استخر های پرتابل اشاره نمود که این استخر ها را می توان با حدود یک پنجم هزینه استخر های بتنی راه اندازی کرده و از آن استفاده نمود . این هزینه شامل استخر به همراه تمام وسایل خود بوده و شما با پرداخت هزینه بسیار کمتر نسبت به استخر های بتنی ، صاحب یک استخر با کیفیت و کامل خواهید شد . 

از ویژگی های دیگر این استخر های پیش ساخته پرتابل می توان به راه اندازی سریع آنها اشاره کرد . ساخت یک استخر بتنی و راه اندازی استخر تا زمان استفاده حدود 1 ماه زمان نیاز دارد که علاوه بر زمان زیاد . سختی های خود را نیز دارد . مشکلاتی از قبیل حقاری ، خاکبرداری ، سرامیک کاری ، تمیز کاری و غیره که از مشکلات مهم این استخر های بتنی محسوب می شود که به همین دلایل بسیاری از افراد به سوی استخر های پیش ساخته و پرتابل روی آورده اند . از معایب استخر های بتنی نسبت به استخر های پیش ساخته پرتابل به هزینه بالا ، پیچیدگی و سختی کار و همچنین عدم امکان جابجایی استخر اشاره نمودیم . البته استخر پیش ساخته پرتابل ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز دارد که در استفاده از آنها به این نکات پی خواهید برد . 

از دیگر ویژگی های استخر پیش ساخته پرتابل می توان به اقلام اضافه ای که همراه محصول وجود دارند اشاره کرد که تهیه این محصولات به صورت جداگانه هزینه بسیاری برای شما داشته و این نیز یکی از مزیت های استخر های پیش ساخته در مقایسه با استخر های بتنی محسوب می شود . به همراه استخر های پیش ساخته پرتابل زیرانداز مخصوص برای جلوگیری ایز فرسایش کف استخر وجو دارد که البته شما می توانید برای نرم تر شدن قسمت کف این محصول از تاتامی ( کفپوش ) مخصوص استفاده کنید که این تاتامی ها نیز در شرکت تهران اینتکس موجود می باشند و می توانید بسته به ابعاد استخر خود از این تاتامی ها استفاده کنید . علاوه بر زیرانداز همراه با این محصولات نردبان مخصوص نیز وجود دارد که به کمک این نردبان می توانید به داخل استخر وارد شوید و به علت دو طرفه بودن نردبان ، به راحتی متوانید از آن خارج نیز بشوید . 

از دیگر اقلام همراه این محصول می توان به درپوش استخر اشاره نمود که به شما کمک می کند تا از ورود زباله و گرد و خاک به داخل استخر جلوگیری کنید و آب زلال و شفافی داشته باشید . یکی از مهم ترین اقلام اضافی همراه این محصول را می توان پمپ تصفیه آن اعلام نمود . پمپ تصفیه این استخر های پیش ساخته پرتابل بسیار پر قدرت بوده و می توانند به راحتی ظرفیت کامل آب استخر شما را تصفیه کرده و یک آب شفاف و زلال به شما تحویل بدهد تا به راحتی بتوانید کف استخر را مشاهده کنید . البته می توانید در صورت نیاز درخواست یک پمپ تصفیه قوی تر نسبت به پمپ موجود برای استخر خود داشته باشید . پمپ تصفیه قوی به شما کمک می کند تا نیاز به تعویض آب استخر نداشته باشید و بتوانید به راحتی و مدت های طولانی از این آب استخر استفاده کنید . 

در انتها باید گفت که انتخاب استخر یک امر سلیقه ای می باشد و بستگی به فضای شما و نیاز شما دارد که البته استخر های پیش ساخته توانایی قرار گیری در هر مکانی ( حتی در داخل زمین ) را داشته و می توانید با خیال آسوده از این محصولات استفاده کنید . برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این محصول و یا محصولات دیگر می توانید با همکاران ما در شرکت تهران اینتکس تماس برقرار کنید و سوالات خود را با همکاران ما در میان بگذارید .