ابعاد بسته بندی محصولات مختلف بادی

محصولات بادی در دسته های مختلفی تولید می شوند. هر یک از محصولات موجود در این دسته ها ابعاد مختلفی دارند با این وجود ابعاد کلی محصولات درون یک دسته مقداری مشخص بوده و تعاریف خاص خود را دارند. در این مقاله به ظرفیت حمل و نقل محصولات در دسته های مختلف اشاره خواهیم کرد و اینکه با چه ابزار هایی می توانید هر محصولی را جا به جا کنید.

هدف از نوشتن این مطلب پاسخ دادن به سوالاتی است که در ذهن خریداران به وجود می آید.

تخت های بادی

تخت های بادی از معدود محصولاتی هستند که دارای بسته بندی مشخصی هستند. یعنی در مورد بسته بندی تنوع چندانی در آنها دیده نمی شود و شرکت سازنده آنها یعنی اینتکس تمامی جعبه ها را در یک سایز مشخصی تولید و تخت ها را درون آنها می گذارد. با این حال تفاوت های اندکی در سایز وجود دارد که به اندازه برخی از آنها اشاره می کنیم. برای مثال یک جعبه نسبتا بزرگ طول و عرض حدود 60 سانتی متری به همراه ضخامت 20 سانتی متری دارد و یک تخت یک نفره نیز بسته بندی 40 در 30 در ضخامت 17 سانتی متری دارد. در مورد حمل و نقل پس از باز شدن اولیه می بایست مقداری را به اعداد ذکر شده اضافه کنید.

مطالب ذکر شده در مورد تخت های بادی یک نفره و دو نفره صدق می کند. به علاوه اینکه با وجود کیف های حمل و نقل فوق العاده شیک به سادگی می توانید این دسته از محصولات را از محلی به محل دیگر منتقل کنید.

تشک ها بادی : تشک های بادی نیز جریانی مشابه با تخت ها بادی دارند. یعنی ابعاد بسته بندی آنها مشخص بوده و تغییر نمی کند. چراکه این دسته محصولات نیز تنها در مدل های یک نفره و دو نفره تولید و عرضه می شوند. جعبه تشک های بادی حجمی معادل 2/3 جعبه تخت های بادی داشته و به دلیل وزن های کم با دست خالی نیز به سادگی قابل حمل هستند. البته تشک های دو نفره با ابعاد کمی بزرگتر گزینه خوبی برای حمل به حساب نمی آیند.

مبل های بادی

در حوزه مورد بحث ما مبل های بادی در میان تخت ها و تشک های بادی قرار می گیرند. یعنی بسته های آنها نه به اندازه تخت ها یادی بزرگ است و نه به اندازه تشک های بادی کوچک. البته این قانون برای تمامی مبل های بادی صادق نیست. مثلا مبل های بادی به همراه زیر پایی ابعادی بزرگتر و در حد تخت های بادی دارند. برخی مبل های دیگر نیز مثل این مدل به قدری بسته بندی کوچکی دارد که مشابه تشک های بادی بوده و با دست خالی قابل حمل و نقل است.

کاناپه بادی تخت خواب شو

کاناپه های بادی تخت خواب شو ابعادی دقیقا مشابه تخت های بادی دارند. این قائده هم در مورد کاناپه های یک نفره و هم در مورد کاناپه های دو نفره صحیح است. برای مثال جعبه های تخت های دو نفره با کاناپه های دو نفره و تخت های بادی یک نفره با کاناپه های بادی یک نفره از نظر بسته بندی ابعاد یکسانی دارند. اما در حالت کلی کاناپه ها چند گرمی سنگین تر هستند اما کاربرد متفاوتی نیز دارند.

استخر بادی

استخر های بادی در مورد سایز ثبات خاصی ندارند. برای مثال در برخی مدل ها با با حدود یک کیلو گرم وزن قابلیت جا به جایی خوبی دارند اما برخی دیگر را نمی توان به سادگی حمل کرده و برای این کار نیاز به موتورسیکلت و یا اتومبیل است. البته جعبه های این محصولات بیش از حد بزرگ نیستند و کمی حجم بیشتری نسبت به تخت های بادی دارند.

استخر پیش ساخته

استخر های پیش ساخته چه از نوع ایزی ست و چه از نوعی فریمی ابعاد بسیار بزرگی دارند و در مقایسه با سایر دسته های حجم بیشتری را اشغال می کنند. این محصولات تنها با استفاده از اتومبیل قابل حمل بوده و وزن نسبتا زیادی نیز دارد. البته مدل های کوچک آن در حد و اندازه های یک تخت یک نفره حجم دارند.

قلعه بادی کودکان

قلعه های بادی کودکان نیز از نظر بسته بندی دقیقا همانند استخر های بادی هستند. لازم به ذکر است که این محصولات وزنی مشابه تخت های بادی داشته و نسبت به حجم بسته بندی خود کمی سبک تر هستند.

قایق بادی

در دید کلی و منطقی قایق های بادی ابعاد بسته بندی فوق العاده کمتری در مقایسه با سایر قایق های بادی همانند فلزی و چوبی دارند. این دسته محصولات می توانند در صندوق اتومبیل شما جای گیرند. در صورتی که بخواهیم مقایسه ای انجام دهیم بزرگ ترین قایق های بادی مثل اکسکروشن 5 ابعادی مشابه با استخر های پیش ساخته ایزی ست متوسط دارد. اما کوچک ترین آنها ابعادی برابر با تخت های دو نفره دارد. از کوچکترین قایق ها از نظر بسته بندی می توان به اکسپلورر 200 اشاره کرد کخ مختص کودکان ساخته شده است.






وان بادی

وان های بادی نیز همانند استخر های بادی می باشند. ابعادی متفاوت که برخی از آنها به بسته 10 تا 15 سانتی متری نیز می رسد. اما در عرض وان های بزرگ سه یا چهار نفره حجمی بزرگتر از تخت های بادی و یا قایق اکسپلورر 200 دارند

چادر مسافرتی

چادر های مسافرتی علاوه بر ابعاد اشکال مختلفی نیز دارند. برخی مستطیلی، برخی گرد هستند. چادر های مسافرتی فنری گرد بوده و چادر های مسافرتی اتوماتیک و عصایی حالت مستطیلی داشته اند. وزن آنها نیز بین 5 تا 13 کیلو گرم متغیر است. چادر های فنری ابعاد بیشتری اشغال کرده و به سختی جا به جا می شوند. اما چادر های اتوماتیک و یا عصایی می توانند در قسمت های مختلفی جای گیرند.


در آخر لازم می بینیم که در مورد بسته بندی پمپ های باد نیز صحبت کنید به دلیل اینکه این کالا نیز همراه همیشگی شما در اغلب محصولات خواهد بود. در میان پمپ های بادی، مدل های دستی بزرگ ترین ابعاد را در میان سایرین داشته که خود به سه دسته مختلف تقسیم می شوند. پمپ های بادی سوزنی حدود 20 سانتی متر طول داشته و ابعاد کوچکی نیز دارد. پمپ های بادی دستی پدالی در میانه قرار می گیرد. این پمپ ها حدود 30 سانتی متر طول داشته و باز هم ابعاد نسبتا کوچکی در میان پمپ پدالی بزرگ دارند. پمپ پدالی بزرگ در حدود 40 سانتی متر طول دارد و همانند سه پمپ قبلی بسته بندی مستطیلی دارد. لازم به ذکر است که پمپ سوزنی جعبه کارتنی ندارد.

مورد سوم پمپ های باد برقی است. پمپ های برقی اغلب بسته بندی مربعی شکلی داشته و از سایر پمپ ها کوچک تر هستند. در سه جهت خود حدود 15 سانتی متر طول دارند. حمل این دسته از پمپ های بادی ساده تر است.