چادر های مسافرتی اتوماتیک automatic از سری تجهیزات و وسایل مورد نیاز در سفر ها هستند که با استفاده از آن ها می توان سفری لذت بخش تر و دوست داشتنی را رقم زد . استفاده از چادر های مسافرتی اتومات می تواند موجب برخورداری شما از یک حریم خصوصی امن و همچنین پرتابل شود ، تا بدین ترتیب در هر جا که نیاز به استراحت کردن و یا سکونت داشتید بتوانید با برپا کردن چادر مسافرتی خود از طبیعت اطراف خود لذت کافی را ببرید . یکی از فاکتور های انتخاب و خرید چادر مسافرتی نوع سازه محصول و نحوه راه اندازی و نصب چادر مسافرتی می باشد چرا که هر چه راه اندازی چادر مسافرتی راحت تر باشد افراد می توانند سریع تر و حتی به صورت تک نفره چادر مسافرتی خود را نصب کنند ، با در نظر گرفتن نحوه راه اندازی و نصب چادر مسافرتی که سازه محصول در آن دخیل است ، چادر های مسافرتی را به سه دسته کلی تقسیم کردند چادر مسافرتی عصایی ، چادر مسافرتی فنری و چادر مسافرتی اتوماتیک .

هر یک از چادر های مسافرتی نام برده شده دارای خصوصیات و ویژگی های خاص خود هستند که این تفاوت ها موجب شده تا افراد با توجه به سلیقه ای که دارند یکی از چادر های مسافرتی اتوماتیک ، عصایی و فنری را خریداری کنند . در رابطه با نصب چادر های مسافرتی عصایی و فنری در دیگر مقالات وبلاگ و فروشگاه اینترنتی اینتکس آورده شده است که می توانید آن ها را مطالعه کنید . چادر مسافرتی اتوماتیک از محبوب ترین چادر های مسافرتی موجود در بازار می باشد که بسیاری از خانواده ها با توجه به ویژگی های بسیار خوب این نوع از چادر ها ، خرید چادر مسافرتی اتوماتیک را ترجیح می دهند . از ویژگی های خوب چادر مسافرتی اتوماتیک می توان به راه اندازی و نصب آسان ، ابعاد و حجم بسته بندی بسیار کم ، سقف بلند و مرتفع ، وزن سبک ، ابعاد بزرگ تر و ایده آل برای استفاده گروهی و … اشاره کرد ، از این رو بیشتر افراد با توجه به ویژگی های ساختاری چادر مسافرتی اتوماتیک آن را برای استفاده در سفر ها انتخاب می کنند . 

 

علت نام گذاری این نوع چادر های مسافرتی با نام چادر مسافرتی اتوماتیک ، پایه های اتوماتیک محصول می باشد که راه اندازی آن را ساده تر کرده است . نام دیگر چادر های مسافرتی اتوماتیک ، چادر مسافرتی چتری می باشد که علت آن نیز سازه چتری محصول می باشد . اما در این مطلب قصد داریم تا آموزش نصب چادر مسافرتی اتوماتیک را به شما عزیزان شرح دهیم تا بتوانید به سادگی و بدون نیاز به فرد دیگری مراحل نصب و راه اندازی چادر مسافرتی خود را انجام دهید ، پس در ادامه همراه ما باشید .

 

مراحل نصب چادر مسافرتی اتوماتیک قبل از آموزش نصب چادر مسافرتی اتوماتیک نیاز است تا به توصیه های لازم قبل از راه اندازی چادر مسافرتی دقت کنید . همواره باید بهترین و مناسب ترین محل را برای راه اندازی و نصب چادر مسافرتی خود فارغ از نوع سازه و جنس آن انتخاب کنید ، چرا که در غیر این ممکن است آسیب های احتمالی به چادر مسافرتی شما مخصوصا به قسمت کف محصول وارد گردد .

 

زمین های هموار که عاری از هر گونه زباله ، سنگ ریزه ، ماسه ، شن ، شاخ و برگ درخت ، آسفالت و … باشد از بهترین گزینه ها برای راه اندازی چادر مسافرتی می باشد . توصیه می شود حتی از زیر انداز هایی به منظور مراقبت بیشتر از کف چادر مسافرتی استفاده شود ، همچنین استفاده زیر انداز ضخیم می تواند باعث نرم تر شدن کف چادر مسافرتی شود و افراد بتوانند حس راحتی بیشتری در هنگام راه رفتن و نشستن داشته باشند . همانطور که اشاره شد راه اندازی و نصب چادر مسافرتی اتوماتیک بسیار ساده است . در اولین گام چادر مسافرتی را از داخل ساک حمل خارج کنید و بر روی زمین قرار دهید ، قسمت چتری چادر مسافرتی را در مرکز قرار داده و پایه های تا شده را به اطراف باز کنید .

 

معمولا چادر های مسافرتی اتوماتیک دارای ۴ پایه و یا ۶ پایه هستند ، نیاز است تا تمامی آن ها را باز کنید ، ، پس از آن به قسمت چتری چادر رفته و کلگی بالا را نگه داشته و کلگی پایین را به سمت پایین فشار دهید تا پس از آن چادر مسافرتی به صورت اتوماتیک باز شده فرم اصلی را به خود بگیرد . ستون های چادر مسافرتی اتوماتیک متشکل از دو یا چند میله فرو رفته در داخل هم می باشند که نیاز است تا آن ها را با فشردن دکمه باز کنید تا چادر سرپا شود ، می توان این مراحله را آخرین مرحله دانست . بدین ترتیب تمامی ستون ها را به صورت کشویی باز کرده و محصول را راه اندازی کنید . شما می توانید گوشه های بدنه را با استفاده از قفل های پلاستیکی تعبیه شده به ستون ها متصل کنید تا بدین ترتیب بدنه فرم بهتری به خود بگیرد .

لازم به ذکر است که شما می توانید در صورت نیاز بدنه را از پایه ها جدا کنید ، این در حالی است که شما حتی می توانید بدون جدا کردن بدنه از پایه ها ، چادر مسافرتی خود را راه اندازی و یا آن را جمع کنید . برای باز کردن و جدا کردن بدنه از پایه ها به انتهای پایه بر روی زمین قرار گرفته اند رفته و ستون را از پایه جدا کنید برای جمع آوری محصول نیز تنها کافیت تا مراحل گفته شده را به صورت برعکس انجام داده و چادر مسافرتی خود را در ابعاد کوچک جمع آوری کنید . چادر های مسافرتی اتوماتیک بسیار کم حجم بوده و به راحتی می توان آن ها را با وسایل نقلیه به همراه خود برد . وزن چادر های مسافرتی اتوماتیک در مقایسه با چادر مسافرتی فنری سبک تر و نسبت به چادر مسافرتی عصایی سنگین تر هستند .

شما عزیزان می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اینتکس انواع چادر های مسافرتی اتوماتیک را در ابعاد و طراحی های مختلف مشاهده و آن ها را با قیمت ارزان و مقرون به صرفه با ضمانت خریداری کنید . هر چادر مسافرتی دارای درب و پجره هایی است که در هنگام راه اندازی و یا جمع کردن چادر مسافرتی بایستی باز گذاشته شود ، تا بدین ترتیب باد موجود در داخل چادر مسافرتی خالی شود ، شما می توانید پس از راه اندازی نسبت به باز گذاشتن یا بستن چادر مسافرتی اتوماتیک خود اقدام کنید . باز ماندن پنجره ها یا درب چادر مسافرتی می تواند موجب تهویه بهتر هوای چادر مسافرتی شما شو