چادر های عصایی یکی از ابزار و وسایل بسیار کاربردی می باشند که اغلب در مسافرت ها و کمپ های تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند . این وسایل یکی از اقلام همراه به شمار می روند که به دلیل کم حجم بودن و نیز وزن کمی که دارند می توان آن ها را در سفر ها همراه خود داشت . همانطور که دیده اید چادر های مسافرتی در شکل ها و طرح های مختلف طراحی شده اند و هر کسی بنا به سلیقه شخصی خود یکی از آن ها را خریداری می کند . این محصولات نیز از لحاظ ابعاد نیز متفاوت هستند و می توان گفت می توانند به صورت یک نفره تا 12 نفره که مخصوص خانواده ها می باشد مورد استفاده قرار گیرد . اما یکی از مسائلی که همواره پیش روی خانواده ها و افرادی که می خواهند این محصولات را داشته باشند ، این است که چگونه این چادر ها را نصب کنند و یا چگونه آن ها را جمع کنند و به حالت اول باز گردانند . چادر های مسافرتی از لحاظ نصب شدن نیز به چند دسته تقسیم می شوند که یکی از این دسته ها چادر عصایی می باشد . قصد ما هم از ارائه این مقاله به شما این است که بتوانید آموزش نصب چادر مسافرتی عصایی را فرا گیرید و بدون اینکه دچار مشکل شوید آن را راه اندازی کرده و مورد استفاده قرار دهید ، پس در ادامه همراه ما باشید با یاد گیری این آموزش ...

همانطور که گفته شد چادر های مسافرتی در نصب و جمع آوری دارای روش های گوناگونی هستند که این موضوع مربوط به نوع ساختاری آن ها می باشد ، برخی از چادر های مسافرتی حالتی فنری دارند که به راحتی و سهولت می توان آن ها را باز و یا جمع کرد ، اما چادر های مسافرتی عصایی دارای ساختار و فریم دیگری می باشد که می بایست روش صحیح نصب آن را یاد بگیرید تا بتوانید در مدت زمان بسیار کم آن را راه اندازی کنید . شاید بارها در اطراف خود و در سفر ها دیده باشید که افرادی در نصب چادر مسافرتی خود دچار مشکل شوند و نتوانند آن را راه اندازی کنند و یا پس از جمع کردن نتوانند به مانند اول آن را در ابعاد بسیار کوچکتر بسته بندی کنند و در داخل ساک قرار دهند . چادر های فنری همانطور که گفته شد دیگر نیازی را به سر هم کردن پایه ها نیازی ندارد و همه چی از قبل آماده شده است و فقط کافی است پس از خارج کردن چادر از ساک آن را باز کرده و در محل دلخواه قرار دهید و به همان شکل آن را تا کرده و در ساک حمل خود قرار دهید . برای کسانی که سرعت راه اندازی برایشان مهم است و می خواهند وقت خود را برای اینکار تلف نکنند بهتر است چادر های مسافرتی فنری را تهیه کنند ، اما کسانی که استحکام و امنیت چادر بیشتر مد نظر است بهتر است که چادر های مسافرتی عصایی را خریداری کنند . 


چادر عصایی همانطور که از اسم آن نیز پیداست پایه های عصایی شکل دارد و از نظر ساختاری شباهت بسیاری به عصای نابینایان دارد و به همان شکل باز و بسته می شوند . این فریم عصایی مقاومت بسیار بیشتری را در برابر فشار های وارده دارد و می تواند امنیت چادر را بسیار بالا ببرد . اغلب چادر هایی که برای استفاده در شرایط سخت طراحی شده اند دارای بدنه عصایی هستند تا بتوانند به بهترین شکل در آن شرایط دوام بیاورند . حال  در ادامه می خواهیم آموزش نصب چادر عصایی را به صورت کامل و صحیح به شما عزیزان شرح دهیم تا با اطلاعات کامل تر این کار را در مدت زمان کم تر انجام دهید . اگر شما این آموزش ها را به طور کامل فرا گیرید می توانید حتی چادر را ظرف مدت زمان 3 الی 4 دقیقه راه اندازی و نصب کنید . در ادامه همراه ما باشید تا آموزش های لازم را یاد بگیرید و دیگر با روش های غلط ، از آسیب زدن احتمالی نیز به چادر و بدنه آن به دور باشید .

در ابتدای کار می بایست محل قرار گیری چادر مسافرتی خود را به درستی انتخاب کنید ، به عنوان مثال محلی مناسب است که دارای سطحی هموار باشد و اینکه کف آن عاری از هر گونه کثیفی و زباله باشد . بهتر است محل آسیب را تمیز کرده و از وجود سنگ ریزه و یا شاخ و برگ درختان پاک کنید چرا که این اشیاء می توانند به بدنه و کف چادر مسافرتی عصایی شما آسیب برسانند ، شاید در چندین بار اول اتفاقی برای چادر شما نیوفتد و شما فکر کنید که دیگر قرار نیست دیگر چنین اتفاقی برای چادر شما بیوفتد ، اما این چنین نیست . جنس بدنه چادر مسافرتی های عصایی بسیار مرغوب است و اغلب از الیاف شمعی پلی استر یا پلی اورتان ساخته می شود که این اجناس در برابر رطوبت و اشعه های خورشیدی بسیار مقاوم است و همچنین مقاومت خوبی در برابر برخورد اشیاء را نیز دارد ، اگر وقتی کف یک محلی که قرار است چادر بر روی آن راه اندازی و نصب شود ، می تواند به کف آسیب برسد جرا که در داخل چادر رفت و آمد خواهد بود و در این زمان است که به کف چادر فشار آمده و اگر زیر چادر مسافرتی جسم نوک تیزی مانده باشد احتمال آسیب رسیدن به آن خیلی زیاد است . پس همواره به این نکته توجه داشته باشید . بعد از این که محل مناسب را برای چادر خود یافتید چادر را از درون ساک حمل خود خارج کنید . پس از آن بدنه و پایه ها را از هم جدا کرده و بدنه هایی که باز شده اند را به مانند عصا به هم متصل کنید تا دو میله و پایه هم اندازه تشکیل شوند ، پس از آن بدنه را به طور کامل بر روی زمین پهن کنید و از چهار گوشه ای که امکان ورود میله به داخل بدنه وجود دارد را وارد بدنه کنید ، میله ها در حالت ایکس بر روی هم قرار می گیرند و شما با وارد کردن میله های عصایی به داخل بدنه ، چادر فرم خود را می گیرد و راه اندازی می شود . پس از آن ورودی میله ها را در بنده ببندید و قلاب را درون گیره بندازید تا دیگر میله از بدنه خارج نشود و فرم خود را از دست ندهد . بدین ترتیب به راحتی و بدون هیچ مشکلی چادر مسافرتی عصایی شما راه اندازی می شود . در  اغلب چادر های مسافرتی اقلام همراهی مانند میخ و طناب هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها چادر را محکم به زمین کوبید و از واژگونی و جابجایی احتمالی آن جلوگیری کنید . شما می توانید در هنگامی که شرایط جوی نامساعد است و باد های شدیدی در حال وزیدن می باشد ، چادر را با استفاده از طناب و میخ به زمین متصل کنید تا بهتر بتواند تعادل خود را در اثر وزش باد حفظ کند و بستری ایمن تر  را برای شما عزیزان فراهم کند .

اگر شما کسی هستید که براتان مهم است چادر مسافرتی که خریداری می کنید دارای حجم کمی باشد ، پیشنهاد ما به شما این است که چادر های مسافرتی عصایی را خریداری کنید چرا که این چادر ها حجم کمتری به نسبت چادر های فنری اشغال می کنند و بدین ترتیب در جابجایی نیز راحت تر خواهید بود . همانطور که گفته شد چادر های مسافرتی عصایی دارای اشکل متفاوت هستند و از نظر ابعاد نیز تفاوت هایی دارند . اگر شما افرادی هستید که برای کوه این چادر ها را خریداری می کنید و یا برای استفاده از ان در جنگل هستید ، بهتر است که چادر های مسافرتی تک نفره و یا دو نفره را خریداری کنید ، برای اینکه دارای وزن کمتری هستند و به راحتی می توان آن ها را در کوله پشتی نیز جاساز کرد ، اما اگر چادر مسافرتی بزرگی را خریداری کنید دیگر حمل آن می تواند در شرایط سخت که وسیله نقلیه در دسترس نیست ،  مشکلاتی را در برای فرد ایجاد کند ، پس بهتر است که دو عدد چادر مسافرتی دو نفره را به یک چادر مسافرتی چهار نفره ترجیح دهید تا حمل و جابجایی آن به بهترین شکل صورت گیرد . 


برای جمع کردن چادر مسافرتی نیز به مانند نصب آن عمل کنید و هر کاری که در هنگام نصب انجام دادید را به صورت عکس و از آخر به اول انجام دهید ، سعی کنید در هنگام نصب و جمع آوری با آرامش این کار را انجام دهید چرا که عجله در کار ممکن است آسیب هایی را به بدنه و چادر مسافرتی وارد کند . در جمع کردن چادر مسافرتی مراقب این باشید که چیزی درون چادر باقی نماند تا در جمع کردن چادر دچار مشکل نشوید . بهتر است پس از هر بار استفاده داخل چادر را به خوبی تمیز کنید تا بدنه دچار آسیب دیدگی نشود . اگر از چادر مسافرتی خود در زیر باران استفاده کردید ، پس از استفاده اگر بدنه خیس بود ، آن را به بهترین شکل خشک کرده و بعد از آن نسبت به جمع کردن چادر خود اقدام کنید . با توجه به این نکات می توانید به راحتی طول عمر چادر مسافرتی عصایی خود را افزایش دهید .

فروشگاه اینتکس یکی از فروشگاه های معتبر در ایران است که در لیست دسته بندی های خود انواع مختلف چادر های مسافرتی را از جمله چادر مسافرتی عصایی که دارای طرفداران بسیاری می باشد را با بالاترین کیفیت در دسترس عموم قرار داده است تا شما عزیزان با مراجعه به این وب سایت انواع مختلف این محصولات را ببینید و مشخصات فنی و دیگر ویژگی های آن ها را مطالعه کنید و با اطلاعات بیشتر و مقایسه آن ها اقدام به خرید چادر  عصایی خود کنید . این محصولات در نمایندگی اینتکس با قیمتی ارزان تر به فروش می رسد که شما عزیزان می توانید با صرف هزینه کمتر و در کمترین زمان محصول خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرید .