چه چادر مسافرتی برای خانواده بهتر است ؟ سوالی که ممکن است قبل از خرید چادر مسافرتی ذهن خریداران را درگیر کند ،  از آن جا که تنوع و طراحی های مختلفی برای ساخت چادر مسافرتی توسط شرکت های  تولید کننده ارائه شده است که ممکن است گاهی انتخاب درست و صحیح یک چادر  کمی سخت باشد . با توجه به تنوع بسیار زیاد چادر های مسافرتی در ابتدا می  بایست شرایط استفاده از چادر های مسافرتی را بدانیم .

چادر های  مسافرتی با توجه به نوع ساختار ، جنس ، طراحی ، سازه و حتی ابعاد برای  شرایط های مختلف آب و هوایی طراحی شده اند ، در این بخش قصد داریم تا با  بررسی چادر های مسافرتی ببینیم که چه چادر مسافرتی برای خانواده بهتر است ؟  در ابتدا باید ویژگی هایی که یک چادر مسافرتی خانوادگی خوب را بدانیم تا  با توجه به آن بتوانیم خرید مطمعنی را انجام دهیم .

مهم ترین و  ابتدایی ترین ویژگی یک چادر مسافرتی خانوادگی ابعاد بزرگ آن است ، از آن  جا که استفاده خانوادگی می تواند متشکل از اعضای خانواده باشد ، نیاز است  تا ابعاد چادر بزرگ تر باشد تا اعضا بتوانند از چادر به خوبی استفاده کنند .  چادر های مسافرتی خانوادگی اغلب از ۳ نفره شروع شده و تا ۱۲ نفره نیز  تولید می شوند ، خریدار نیز می بایست با توجه به تعداد اعضای خانواده چادر  مسافرتی خود را انتخاب کند .

همواره  توصیه می شود چادر مسافرتی خود را کمی بزرگتر از ابعاد مورد نیاز خود  انتخاب کنید چرا که می توانید با داشتن یک چادر مسافرتی بزرگتر وسایل اضافی  و وسایل همراه خود را نیز به داخل چادر ببرید .

در هنگام خرید چادر مسافرتی بایستی جنس چادر مسافرتی خود را نیز در نظر بگیرید ، اگر قصد دارید تا  چادر مسافرتی خود را در آب و هوای مختلف و شرایط بد جوی مانند هوای  کوهستانی و شهر های سردسیر استفاده کنید نیاز است تا چادر مسافرتی را  انتخاب کنید که ضخیم تر باشد . این چادر ها نیز تنوع زیادی دارند و اگر قصد  دارید تا چادر مسافرتی خانوادگی خود را تنها در آب و هوای معتدل و  تابستانی استفاده کنید نیاز نیست تا محصولی را خریداری کنید که بدنه آن  کاملا ضد آب باشد .

بهترین  توصیه برای خرید چادر مسافرتی ایده آل خرید چادر های خانواده دوپوش است ،  این چادر های مسافرتی با توجه به نوع طراحی که دارند هم قابل استفاده در آب  و هوای معتدل هستند و هم می توان آن ها را در شرایط بد آب و هوایی مانند  مناطق سردسیر و بارانی نیز استفاده کنید . این چادر ها همانطور که از  نامشان مشخص است دارای دو بدنه هستند که یکی از آن ها بدنه اصلی و پوشش دوم  آن برای مقاوم کردن محصول می باشد .


اغلب بدنه  اصلی چادر های مسافرتی خانوادگی دوپوش از پارچه قابل تنفس تشکیل شده است ،  یعنی می تواند آب را از خود عبور دهد ، این بدنه با خاصیت تنفسی که دارد  می تواند از عرق کردن بدنه جلوگیری کند ، شاید به عینه مشاهده کرده باشید  اما در آب و هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم امکان عرق کردن چادر مسافرتی  وجود دارد ولی با استفاده از این بدنه های قابل تنفس دیگر بدنه محصول عرق  نمی کند ، اما از آن جا که نیاز است تا نفوذ آب به داخل چادر مسافرتی صورت  نگیرد از پوشش دوم استفاده می شود .

نکته مهم  در چادر های دو پوش این است که نبایستی دو بدنه با یکدیگر تماس داشته باشد  چرا که در غیر این صورت بخار و رطوبت آب موجود در داخل چادر مسافرتی به  خارج از چادر نمی رود .

بهترین  چادر های مسافرتی دو پوش خانوادگی از سازه اتوماتیک برخوردار هستند ، چادر  های مسافرتی اتوماتیک اغلب از ابعاد بزرگی برخوردار اند و مناسب برای مصارف  خانوادگی است ، پس اگر قصد خرید چادر مسافرتی برای خانواده را دارید  بهترین گزینه برای شما چادر های اتوماتیک می باشد . و اما چادر های  اتوماتیک خانواده چه ویژگی هایی دارد ؟

در بخش  قبل اشاره شد که چادر های مسافرتی اتوماتیک از نظر ابعاد بزرگ هستند ، اما  این نوع سازه تنها به این ویژگی ختم نمی شود چرا که چادر های اتوماتیک  علاوه بر ابعاد بزرگ ارتفاع بلندی نیز دارند ، ارتفاع بلند در چادر های  مسافرتی خانواده بسیار مهم است چرا که رفت و آمد در داخل چادر راحت تر بوده  و اشخاص می توانند بدون هیچ مشکلی در داخل چادر بایستند .

استفاده  از این نوع سازه در چادر های مسافرتی حرفه ای و کوهنوردی چندان کاربردی  ندارد چرا که نوع طراحی سقف چادر های کوهنوردی می بایست گرد و گنبدی شکل  باشد و ازتفاع کمی داشته باشد تا بتواند در برابر باد های شدید کوهستان  دوام بیاورد .

سازه  اتوماتیک یکی از مقاوم ترین نوع سازه می باشد که به دلیل حجم نسبتا زیاد و  همچنین وزن بالا به دلیل میله و پایه های قوی تر بیشتر در ساخت چادر مسافرتی خانواده و بزرگ از آن استفاده می شود ، پس چادر های مسافرتی اتوماتیک از استحکام  بسیار بالایی برخوردار اند و می توانند برای اسکان طولانی مدت مناسب باشند ،  البته اغلب سازه این نوع چادر های مسافرتی از آلومینیوم ساخته شده است .

دو سازه  دیگر نیز برای ساخت چادر مسافرتی خانوادگی نیز استفاده می شود که به نام  های چادر مسافرتی خانواده فنری و چادر مسافرتی خانواده عصایی معروف می  باشند ، این نوع سازه ها نیز ویژگی های خاص خود را دارند . چادر های فنری  از نظر ابعاد بسته بندی بزرگ تر و چادر های مسافرتی عصایی از هر دو نوع  دیگر کوچک تر می باشند . راه اندازی چادر های فنری نیز به دلیل خاصیت  اتوماتیکی که دارد بسیار سریع تر از سایر چادر ها می باشد .

چادر  مسافرتی برای استفاده خانوادگی و گروهی خوب است که از تعداد پنجره های  بیشتر و بزرگتری برخوردار باشد چرا که هر چه تعداد پنجره ها بیشتر باشد  تهویه هوا به خوبی در داخل چادر به وجود می آید و در نتیجه می توان ساعات  خوشی را رقم زد . در برخی از چادر های مسافرتی خانوادگی همچنین دارای چندین  اتاق بر روی خود هستند که می توانید آن ها را نیز خریداری نمایید .

در مقالات دیگر وبلاگ و وبسایت فروشگاه اینترنتی تهران اینتکس در رابطه با ویژگی ها و خصوصیات چادر های مسافرتی خانوادگی با ابعاد بزرگ .  نحوه طراحی و آرگونومی ساخت آن ها توضیحاتی ارائه شده است ، همچنین در  رابطه با چادر مسافرتی اتوماتیک و خصوصیات آن نیز مطالبی ارائه شده است که می توانید با مطالعه آن ها با  کسب اطلاعات بیشتر اقدام به خرید چادر مسافرتی مد نظرتان کنید . در فروشگاه  اینتکس و در دسته بندی چادر مسافرتی انواع چادر های مسافرتی بزرگ و کوچک  مخصوص خانواده وجود دارد که می توانید آن ها را مشاهده کنید و با مطالعه  مشخصات هر یک به دلخواه خود محصولتان را به صورت اینترنتی خریداری کنید و  یا به دفتر مراجعه نمایید .